Dag 2 Seattle – Port Angeles - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 2 Seattle – Port Angeles - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 2 Seattle – Port Angeles

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

06 September 2015 | Verenigde Staten, Port Angeles

Na een ietwat onrustig nacht, staan we om half acht op. Voor het ontbijt wordt er nog even gefacetimed met het thuisfront en met name onze kleine meid, die lekker aan het avond eten zit. Blijft toch raar dat tijdverschil. Wij zijn net wakker en in Nederland is het (bijna) etenstijd.
We gaan beneden in het hotel ontbijten en dat valt niet tegen (of komt het omdat we gewoon wel weer een beetje trek hebben ?).

Na het ontbijt gooien we de koffers dicht en checken uit. We gaan op weg naar de ferry van Edmonds naar Kingston. Onderweg komen we nog een Safeway (supermarkt) tegen die we van onze reis van twee geleden nog kennen. Ze hebben daar heerlijke bagels, die we ook nu weer meenemen voor onderweg. We rijden eigenlijk op de bollefooi naar de ferry, omdat we niet meer precies weten hoe laat die gaat. We hebben echter mazzel, na $25, - betaald te hebben mogen we vrijwel direct de auto aan boord rijden. Het is erg druk en de boot is helemaal vol.

Met 20 minuten staan we aan de overkant in Kingston en rijden we op ons gemakkie via de 104 naar de 101 om via een omweggetje langs het Dungeness National Wildlife Refuge te rijden. De parkeerplaats om naar het uitzichtpunt te wandelen is helemaal vol en we besluiten door te rijden naar Olympic National Park. Bij Sequiem stoppen we nog even bij Longhouse Market & Deli voor koffie en thee. We besluiten maar twee thermo bekers te kopen, want we zullen nog vaak genoeg voor een refill willen gaan.

Via Port Angeles rijden we naar het visitor center van het National Park en kopen daar een kaart waar we alle nationale parken mee in kunnen. We willen eigenlijk naar Hurricane Ridge en checken nog even naar de weersomstandigheden, want het is vandaag eigenlijk de hele dag al bewolkt. Op de live webcam vertelt de medewerker van het visitor center dat het nu inderdaad wel weer beter is, maar een half uur geleden was het nog helemaal bewolkt. We moeten rekening houden met plotseling veranderend weer, maar besluiten toch om naar boven toe te rijden. De weg naar boven is constant stijgend en we moeten naar ongeveer 2000 meter. Beneden is het nog gewoon bewolkt, maar naar mate de weg stijgt komen we echt in de mist/wolken. Het zicht is nog geen tien meter, maar we rijden stug door. Langzamer maar zeker komen we uit de wolken en dan schijnt gewoon de zon ! Heel bijzonder om mee te maken. Bovenop de berg genieten we van het mooie uitzicht op het dal in de wolken. Bij helder weer kan je naar Vancouver Island kijken, maar dat lukt nu niet.

We rijden weer terug en komen ons eerste wild van deze reis tegen. Een paar herten die op het gemakkie staan te grazen en zich van ons niets aantrekken. En terecht. We rijden naar ons hotel, waar we inchecken en de koffers overpakken zodat we niet steeds twee grote koffers uit de auto te hoeven halen. Gaan nu zo eten en morgen vroeg op. De boottocht vanuit Port Angeles is volgeboekt, dus we rijden terug naar Port Townsend om daar om 9 uur aan boord te gaan. We hopen dan dat we orca’s gaan zien en wellicht nog wat walvissen. We laten jullie weten (en zien) wat we allemaal zijn tegengekomen.

• 07 September 2015 - 13:00

Marrie:

Geweldig weer zeg, wat een prachtige foto's geniet ervan xxx