Dag 5 Long Beach – Florence - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 5 Long Beach – Florence - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 5 Long Beach – Florence

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

09 September 2015 | Verenigde Staten, Florence

San is al weer vroeg wakker en als Ron ook zijn ogen op tijd open doet, rijden we na het ochtendritueel om half acht weg bij het hotel. We gaan naar Astoria om boodschappen te doen bij de Safeway en te ontbijten bij de Starbucks. Vandaag volgen we weer de 101 verder zuidwaarts en nemen al snel een bijzondere brug over de Columbia River naar Astoria. De brug ligt ontzettend hoog, zodat er zeeschepen onderdoor kunnen varen. We hebben op onze vakanties o.a. in Noorwegen toch best wel wat bijzondere bruggen gezien, maar dit was er ook een die hoog in de top 5 zal staan.

In Astoria vinden we helaas de Safeway niet, maar wel de Starbucks waar we lekker ontbijten met een bagel. We tanken gelijk weer even, want met een volle tank op pad geeft wel zo’n fijn gevoel zodat we even over negenen de highway 101 weer opdraaien. Vanaf hier is het trouwens een Scenic Byway. Dit zijn bijzondere wegen in Amerika in bijzondere landschappen en veelal met mooie uitzichten. Vandaag komen we die veel tegen, want dit is een erg mooi stuk kust.

Ook vandaag hebben we echter langs de kust last van mist uit zee. Dit is volgens de locals die we spraken heel gewoon voor de tijd van het jaar. De mist komt en gaat een paar keer per dag. Op sommige stukken hoeven we dus niet te stoppen omdat we weinig zien. Maar op andere stukken is het helder en het uitzicht prachtig. We stoppen dan ook regelmatig om daar even van te genieten en foto’s te nemen.

Onderweg komen we nog langs een Safeway waar we even wat boodschappen doen voor de lunch. De lezers zullen zich misschien afvragen wat wij hebben met de Safeway. Er zijn immers nog vele andere supermarkten. Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Ze hebben er heerlijke versgebakken bagels en met name die met cheddar kaas is een delicatesse ! Kennelijk had de cassiere het ook door dat we geregeld bij een Safeway kwamen, want ze vroeg of een een klantenkaart hadden. Uh nee, want wij zijn hier op vakantie. Heeft niemand dan aan jullie gevraag of je een klantenkaart wilt ? Uh nee. Dat kon ze niet begrijpen en ze ging er meteen een voor ons pakken. Vanaf nu krijgen we dus korting !

Rond een uur of een arriveren we in Lincoln City. De attractie van dit stadje is een tax fee outletcenter. Daar moesten we even het onze van weten, dus parkeren we de auto en gaan op onderzoek uit. De resultaten van het onderzoek blijven nog even geheim, maar we hebben zeker wat gevonden daar !

Rond een uur of twee vervolgen we onze prachtige route via Newport, Walport, Yachats om bij Cape Perpetua nog even te stoppen en te kijken naar de opkomende zee. De volgende stop is Heceta Head Lighthouse. We parkeren de auto, trekken de wandelschoenen aan en beginnen aan de klim naar boven. Daar vandaan hebben we een prachtig uitzicht. De vrijwilliger die daar was vertelde dat een half uur geleden de mist pas was opgetrokken, dus we hadden mazzel. Nadat we weer naar beneden zijn afgedaald gaan we nog even het strand op en genieten daar ook nog even van het uitzicht op zee en de kracht van het getij. Een aanrader voor mensen die hier ooit in de buurt zijn !

We stappen weer in de auto en rijden naar ons hotel, het Riverhouse Inn, wat aan de Siuslaw River ligt. We hebben een kamer met een balkon aan het water en genieten daar lekker van het zonnetje. Wat is het leven toch zwaar !

We eten in het dorp bij Abbey’s Legendary Pizza. De zaak ziet er niet uit, maar de pizza was wel erg lekker. Alleen zoals alles in Amerika is het groot, te groot. San had een kleine pizza en Ron een middelmaat, maar hoe ver we gekomen zijn zien jullie op de foto.

Morgen gaan we meer het binnenland in om o.a. bij Crater Lake te gaan kijken.

• 10 September 2015 - 08:57

Karin De Bloois:

Wat is het weer genieten zeg als ik jullie verslagen lees! Wat een heerlijke vakantie hebben jullie! En dat uitzicht vanaf jullie balkon gisteren....wat een geweldig gevoel moet dat geven. Ik wens jullie nog heel veel plezier!! Enjoy!!!xxxx

• 10 September 2015 - 11:22

Pa En Ma:

hallo wat weer een mooi verslag en mooie foto's
    zijn jullie daar nog niet geweest ik denk van niet
    Geniet er van en tot de volgende verslagen
    liefs van ons xxxxxxx