Dag 7 Klamath Falls – Red Bluff - Reisverslag uit Red Bluff, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 7 Klamath Falls – Red Bluff - Reisverslag uit Red Bluff, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 7 Klamath Falls – Red Bluff

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

11 September 2015 | Verenigde Staten, Red Bluff

We hebben vannacht op een mooi resort geslapen, maar hebben daar eigenlijk niet veel van gezien. Om zeven uur rijden we namelijk al weg van het resort, met 51 graden op de thermometer richting Klamath Falls om daar te gaan ontbijten. Ron heeft via TripAdvisor een tip gezien om te ontbijten: The Wafle House. Van de buitenkant zou je het niet zeggen, maar hier binnen kun je uitstekend ontbijten. We bestellen een wafel met aardbeien, banaan, chocoladesaus en slagroom en een omelette. De koffiepot komt om de havenklap langs om Ron zijn beker bij te vullen. De tent is verder gevuld met veel locals, hetgeen meestal een goed teken is. En inderdaad hebben we echt super lekker gegeten.

We rollen de tent uit en tanken de auto nog even af, om vervolgens naar de volgende tip te gaan: een echte bakker, The Green Blade Bakkery. Hier kopen we verse broodjes en een cinnamonrol (die we ’s avonds trouwens pas opeten).

Om even over achten rijden we Klamath Falls uit. We gaan eerst een flink stuk rijden en komen vandaag vele verschillende landschappen tegen. Van bossen tot bergen, van veeteelt tot akkerbouw (aardappelen, want ze eten hier veel frites) en ook hele grote vlaktes waarop elk moment een paar cowboys zouden kunnen verschijnen. Eindeloze wegen komen op ons netvlies als we weer een heuvel over komen. We zetten de radio aan om er een toepasselijke zender bij te zoeken: Prime Country Radio.

Om 12 uur komen we aan bij Lassen Volcanic National Park. We laten onze toegangspas zien en rijden het park in met 85 graden op de thermometer. Dit park ligt rondom de in 1915 uitgebarste vulkaan Lassen Peak en heeft een aantal gebieden waar, net zoals wij in 2013 in Yellowstone Park hebben gezien, hydro thermische activiteit is. Dit betekent geisers, pruttelende mud pots en heet water bassins wat gevoed wordt door de onderaardse vulkanische activiteit.

We gaan eerst even lunchen aan de rand van Summit Lake, wat op 2066 meter hoogte ligt. Het is erg lekker in het zonnetje en we krijgen bezoek van een paar leuke vogels. De trouwe lezers van dit forum weten dat we elk jaar weer ons best doen om onze lessen hoe word ik een vogelaar in het buitenland te volgen. We hebben de vogel inmiddels geïdentificeerd als de Stellar’s Jay.

Om half twee komen we bij de parkeerplaats aan waar de Bumpass Hell Trail start. Een tocht van “slechts” 4,5 kilometer, maar wel over rotsige paden en klimmend van 2450 meter naar 2560 meter hoogte. De ijle lucht is voelbaar en merkbaar. Na ongeveer een half uur komen we aan bij de andere kant van de berg en dalen af naar het bassin waar een loopbrug over dit kwetsbare stukje natuur is aangelegd. Helaas was er een deel afgesloten vanwege onderhoud. Op zich was het na de tocht best mooi om eea te zien, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het niet in de buurt komt van wat wij in Yellowstone hebben gezien.

Na een kwartiertje beginnen we aan de terugtocht met eerst een flinke klim en daarna weer over de rotsachtige paden verder. We lopen een stuk op met een frans canadees echtpaar (die gelukkig wel engels spraken want anders was het gesprek snel verstomd).

Om vier uur kopen we nog een ijsje en zwaaien we naar de yogi ( de park ranger) en gaan richting Red Bluff waar we overnachten. We besluiten maar meteen te gaan eten en nemen bij de Applebee’s een steak. Het gaat lekker vlot, dus we staan met een uurtje weer buiten waar het op dat moment nog steeds 104 graden is. Voor diegene die niet zo goed Fahrenheit naar Celsius kunnen omrekenen, dat is 40 graden Celsius.

We rijden naar het hotel en halen de auto nog even door de wasstraat om hem morgen een beetje fatsoenlijk te kunnen inleveren. Morgen rijden we namelijk naar San Fransisco en leveren dan de auto meteen in om de dag erna met openbaar vervoer de stad in te kunnen.