Dag 7 Charlotte - Asheville - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 7 Charlotte - Asheville - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 7 Charlotte - Asheville

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

29 September 2019 | Verenigde Staten, Asheville

Rond zeven uur wakker, net voor de wekker. We willen op tijd op pad, dus koffers dicht, alles in de auto en vertrekken maar. Eerst nog even sleutel in box gooien en we moeten het afval nog even kwijt. Na even zoeken zien we een container. Het lijkt wel een drive-thru afvaldump of hebben wij dat er nu van gemaakt ? De Amerikanen hebben namelijk overal een drive-thru voor: voor de Mac, voor de Starbucks, voor de apotheek, voor de geldautomaat, dus waarom niet voor afval ?

We doen in Berewick even voor Charlotte boodschappen bij Harrie Teeter, een lokale supermarkt maar dan van het formaat AH XXXL. Bagels, broodjes voor onderweg, wat fruit, en bij de Starbucks die in de supermarkt zit koffie en thee. We ontbijten dus al rijdend op weg naar Sparta om daar de Blue Ridge Parkway op te gaan. Dit is nog zo’n twee uur rijden, dus cruise control aan en rijden maar.

We rijden even verkeerd omdat de wegnummers onduidelijk zijn. Als we op de kaart staan te kijken komt een Amerikaanse dame op het raampje kloppen en vraagt of ze kan helpen. Ze neemt met nee geen genoegen en legt ons vervolgens uitvoerig uit hoe we er kunnen komen. Blijft bijzonder om te zien hoe hulpvaardig de (meeste) Amerikanen zijn.

Om 10.40 draaien we de Blue Ridge Parkway op, het is met 73 graden een stukje frisser als de afgelopen week met gemiddeld 95 graden. De Blue Ridge Parkway is in totaal 755 km lang loopt vanaf het noorden net ten zuid westen van Washington tot aan de Great Smokey Mountains en volgt grotendeels de Apalachen. Wij rijden er maar een klein gedeelte van, want hier kan je wel drie dagen over doen omdat de maximum snelheid laag is en je onderweg regelmatig kunt stoppen om van het uitzicht te genieten of iets te bezichtigen. Wij rijden vandaag het stuk tot Asheville over een afstand van 176 mile.

Rond half een stoppen we voor de lunch bij Cadcades Fall / Jeffress park. We picknicken nog even lekker buiten. Na de lunch gaan de wandelschoenen aan en lopen we de trail naar de waterval. Onderweg naar beneden komt de onweer steeds dichterbij. Het spettert een beetje. De waterval is aardig, maar we zijn door eerdere reizen een beetje verwend met mooie watervallen. Gezien de dreigende lucht en het onweer dus maar rap terug de klim omhoog naar de auto. Daar aangekomen begint het echt goed door te regenen. We hebben dus echt mazzel gehad.

We gaan weer verder rijden met de ruitenwissers af en toe op de snelste stand. Het blijft aan een stuk door regenen, het is eigenlijk best saai zo dus besluiten we maar de navigatie in te stellen voor het hotel. Nog een uur rijden ! Om 16:15 uur rijden we de Blue Ridge Parkway af.

Op onze hotelkamer doen we even lekker een zelf gezet kopje koffie en thee alvorens we afreizen naar downtown Asheville. We parkeren in een parkeergarage midden in het centrum. Als we de stad in lopen zien we allemaal vreemd uitgedoste mensen lopen. We lopen verder en belanden in de Asheville Pride ! Homo’s, lesbo’s en hetero’s lopen door elkaar heen en vieren de diversiteitsgedachte. Voor het stadhuis staat een groot podium en als we daar aankomen zien we dat er een playback show van drag queens is………. Na bijgekomen te zijn van de verbazing lopen we verder en belanden we bij Mellow Mushroom. Nee geen champignon proeverij, maar een pizzeria waar we na een kwartiertje wachten lekker buiten hebben zitten eten. We bestellen de small size pizza (dit zijn vier stukken), maar die al zo groot dat we dit niet op krijgen. Ze waren wel super lekker !

Terug in hotel, verslag maken en route voor morgen bepalen. We rijden morgen nog een stukje Blue Ridge Parkway om vervolgens naar het noorden te rijden naar Gatlinburg net buiten het National Park de Great Smokey Mountains. Voor de familie Prince bekend terrein !

• 29 September 2019 - 17:04

Marrie:

Leuk joh hebben jullie dat ook een keer beleefd haha
    Vandaag een flink pak slaag van jullie zoon gekregen