Dag 13 Nashville - Ridgeland - Reisverslag uit Ridgeland, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 13 Nashville - Ridgeland - Reisverslag uit Ridgeland, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 13 Nashville - Ridgeland

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

05 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Ridgeland

Vandaag vroeg op want we hebben een lange dag met veel mijl voor de boeg. Dus vroeg ontbijten en om 7.40 rijden we weg bij hotel met 69 graden F. Voor diegene met een rekenmachine: de formule is graden Fahrenheit minus 32 en dan delen door 1,8. In dit geval dus 20,5 graden Celsius.

Eerste bestemming is Huntsville. Om 09:15 uur verlaten we de staat Tenessee en rijden we Alabama in. Om 09.45 uur liggen wij voor de deur van de Apple store en wij zijn niet de enige. Gelukkig geen gevalletje dranghekken en er is veel personeel beschikbaar als om 10.00 de deuren opengaan. En gelukkig voor Mark de iPhone was er in de specificaties die hij wilde. Dus even een berichtje naar Mark: Yes we got him ! Mark dus blij. San had al eerder haar oog laten vallen op de 11 Pro max. En ach we waren er toch, dus San is ook heel blij.

Daarna bij de christmas shop een kadootje laten maken voor het aanstaande bruidspaar ;-) en vervolgens naar de Starbucks want we zijn wel toe aan een bakkie……
Om 12:45 rijden we richting Tupelo de geboorte stad van The King: Elvis Presley. We rijden eerst naar Cullman om daarna de 278 te nemen. Een leuke weg binnendoor. Om 13:15 lunchen we op een picknickbank met 94 graden bij de vlag van de geconfedereerde staten (het zuiden) en monument. Jammer dat Clint net zijn akker ging bemesten met droge mest. Jeetje wat stinkt dat. Heel de auto meurt er naar maar gelukkig is daar Rituals bodyspray

Onderweg tanken we nog even en eten we een ijsje terwijl we verder rijden naar Tupelo. Inmiddels de volgende staat binnen gereden :Welcome to Mississippi ! Om even drie uur rijden we het parkeerterrein op van Elvis Birthplace. Hier staat het geboortehuis van Elvis en er is een museum en een kapel ingericht ter nagedachtenis aan Elvis Presley (1935-1977). Onze gedachten zijn bij Ma die Elvis echt geweldig vond ! In het museum worden stukken bewaard uit het leven van Elvis en de kapel bevat stukken uit de kerk waar hij en zijn familie werd gedoopt. Het gezin had het financieel moeilijk en zij verhuisden naar Memphis toen Elvis 13 jaar oud was. Het huis bestaat uit twee kamers en als we het huis binnen gaan zit er een dame die haar verhaaltje opdreunt en dat was het ! Ach entree kostte 9 dollar p.p.

Om 16:00 draaien wij vervolgens de Natchez Tracé Parkway op. Dit is net als de Blue Ridge Parkway een scenic route waar alleen recreatieverkeer gebruik van mag maken. Deze is 444 mile lang. Wij komen er halverwege op. Na half uurtje rijden slaan we even van de weg af om een gehucht in te rijden met een bijzonder naam Van Vleet ! Echt een gehucht en jammer genoeg kwamen we niemand tegen waar we tegen konden zeggen dat dit gehucht naar ons genoemd is.

Om 17:15 uur besluiten wij de Natchez verder af te rijden en niet de High Way 82 en 55 te pakken scheelt + 20 minuten. Dit rijdt relaxter vindt Ron. Om 19:30 uur na bijna 2 uur constant op de cruise control met 55 mile per uur te hebben gereden komen we aan in Ridgeland. Het laatste stuk hebben we in het donker gereden, maar wij denken dat het hier wel mooi uit ziet. We eten bij Biaggi’s, Italian Restaurant. Geen fastfood keten, maar een “gewoon” restaurant. Zoals overal staat de airco hier ook flink aan. San heeft gelukkig een vestje aan, maar fris is het absoluut. In het hotel “even” iPhone installeren, verslag maken en route voor morgen weer bepalen.

• 05 Oktober 2019 - 14:57

Miranda:

Zal mijn zus blij mee zijn met die laatste foto ... :)

• 05 Oktober 2019 - 15:44

Marrie:

Zo alle spullen lekker gescoord