Dag 14 Ridgeland - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 14 Ridgeland - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 14 Ridgeland - New Orleans

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

06 Oktober 2019 | Verenigde Staten, New Orleans

De wekker om half negen gezet, ontbijten in hotel van de inmiddels bekende wegwerpborden. De geroosterde bagels smaken prima en zelfs de oatmeal met kanaal valt in de smaak.

Voor we vertrekken FaceTimen we nog even met Pa over zijn scootmobiel en daarna op weg naar Natchez. We vervolgen de Natchez trace Parkway verder tot eindpunt. Landschap is zo’n beetje hetzelfde als gisteren dus twee uur lang hetzelfde is wel beetje saai. Gelukkig zijn de verdwaalde wielrenners op de Parkway een welkome afwisseling. De wielrenners worden ieder individueel begeleid door een volgauto die er achteraan rijdt. Alsof het de tijdrit van de tour de France is. Alleen deze wielrenners zagen er een stuk minder fit uit !

We rijden het stadje Natchez in wat aan de Mississippi ligt. Een leuk stadje met een hoop traditionele huizen in de verschillende straatjes. Ook staan er nog diverse Antebellum of Planter’s huizen. Wij gaan voor de lunch op de gok naar Cotton Alley Café. Blijkt het een gezellig tentje te zijn met een bonte verzameling van kleuren en stijlen. Van ons tafeltje hebben wij zicht op een vitrine met heerlijk ogende taarten. Maar wij hebben de verleiding weerstaan en niet genomen. Wij vonden onszelf best sterk ! San kiest voor Catfish nuggets en Ron chicken sandwich. Heerlijk normale porties en zeer smakelijk. Soms heb je gewoon mazzel. In het café hangen luchtballonnen (binnenkort is er een festival met luchtballonnen). Ze zijn zo leuk dus misschien zijn deze wel te koop. San doet navraag bij de eigenaresse van het café. Ja hoor een paar blokken verder kan je ze kopen. Hup wij daar naar toe. Blijken die dingen rond de 50 dollar te kosten. Nou ja uhhhh dan weten wij het niet. Leek ons leuk voor Julan straks op z’n zolderkamer. Jammer.

We gaan weer rap verder want we hebben nog even te gaan. Op weg naar Baton Rouge via de 61. Een prachtige weg die zo groot is dat een Boeing 747 er op zou kunnen landen. De Polderbaan is er niks bij ! Vlak voor Baton Rouge maken we en sanitaire stop, tanken en halen een frisdrank (ja ook die weer zo groot voor $ 0,99). Als we net weer op weg zijn en de snelweg opdraaien barst er een enorme bui los. Temperatuur zakt naar 80 graden. Rond 18.00 naderen we New Orleans en rijden over een enorme brug de stad in. Half zeven zijn we bij ons hotel waar we de auto afgeven aan de guy van de valetparking. We hebben een lekker ruime kamer en wat een uitzicht ;-)

We bestuderen de eetgelegenheden in de omgeving omdat we nu geen zin meer hebben om nog naar French Quarter te gaan. Tot onze verrassing zit restaurant Cochon vlakbij. Dit restaurant werd ons aanbevolen door de aardige dame van de Christmas Shop in Huntsville. Vanavond geen gelegenheid meer, maar voor morgenavond gereserveerd.

We gaan naar de Uggly Dog Saloon and BBQ. Een typisch Amerikaanse tent. Bestellen aan de bar, biertje erbij aan een tafeltje gaan zitten en naar een van de 10 televisieschermen kijken waarop de verschillende sporten te zien zijn. San bestelt de enchiladas en Ron de pulled pork met de uggly french fries. Was erg lekker en leuk om tussen de Amerikanen te zitten.

We lopen terug naar het hotel en maken plannen voor morgen en de aankomende week !

• 06 Oktober 2019 - 22:34

Karin:

Geweldig om jullie reisverhalen weer te lezen! DIKKE kusss