Dag 15 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 15 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 15 New Orleans

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

07 Oktober 2019 | Verenigde Staten, New Orleans

San is al om 07:30 uur wakker. Wekker staat op 08:30 uur maar voordat deze gaat is Ron ook wakker. Het was een kort nachtje omdat bij ons op de gang een vrijgezellen feestje was gisterenavond/nacht. Om 02:00 werd er nog steeds gegild, geschreeuwd en met deuren gegooid. Ron heeft een poging gedaan om de receptie te pakken te krijgen om te vragen of zij dit konden stoppen maar daar werd niet opgenomen. Uiteindelijk maar zo gelaten en werd het gelukkig stil en zijn wij in slaap gevallen.

Na het ontbijt naar French Quarter gelopen (half uurtje) om allereerst bij Cafe Du Monde koffie t gaan drinken met de beroemde beignets. Onderweg horen wij dat de stoomboot Natchez in de haven ligt. Deze typische Mississippi stoomboot heeft een stoommachine uit 1925. Hij maakt een enorme herrie wat in de verre omstreken te horen is. Het blijkt dat op de boot ook een stoomorgel staat die 32 noten kan spelen en die de halve stad verblijdt met zijn muziek.

Bij Cafe du Monde staat een behoorlijke rij buiten om een tafeltje te bemachtigen. Wij dachten dat gaat wel even duren, maar binnen 5 minuten hebben wij een mooi plekje op het terras. Het lijk t overigens wel of dit restaurant door Chinezen gerund wordt. Of Trump daar blij van wordt weten we niet. Wel raar hoor om bij 30 graden een oliebol (zonder krenten) te eten. Het portie bestaat uit 3 beignets met heel heel heel veel poeder. Zoveel dat als Ron een hap neemt net een windvlaag komt en ervoor zorgt dat zijn shirt onder de poedersuiker zit. Op het menu staat alleen koffie en beigents. De enige variatie is koffie met of zonder melk, thee schenken ze niet (wat wel weer gek is voor chinezen). Gek genoeg zijn de beignets niet vet, frituren zit de Chinezen in hun bloed.

Daarna de beignets eraf lopen. Eerst naar Jackson Square daar staat de St. Louis Cathedral waar zelfs de Paus twee maal is geweest. Wij lopen door French Quarter met leuke straatjes, typische South style gebouwen met mooie ijzeren balkonnetjes en hekwerken. We lopen door de verschillende straatjes naar St Louis begraafplaats nr1. Daar aangekomen blijkt dat wij 20 dollar entree moeten betalen en een tour krijgen. Nou daar bedanken we dan maar even voor. Rechtsom keer dan maar. Het is erg warm en kiezen zo veel mogelijk de schaduwkant van de straat.

Via Bourbon Street, waar het uitgaansleven zich voornamelijk afspeelt, lopen wij naar French market. Wij besluiten met de tram terug naar het hotel te gaan om vervolgens met de auto naar de uitmonding van de Mississippi in de Mexicaanse golf te gaan ver buiten de stad. Alleen de tram komt niet er schijnt een storing te zijn. Dus na 20 minuten wachten besluiten wij terug te gaan lopen.
Wij lopen langs te Mississippi terug naar het hotel.

Onderweg bezoeken wij de outlet store Riverwalk. Waar wij voor Mark een shirt van de New Orleans Saints (American Football) kopen die op dat moment thuis in het Mercedez Benz stadium spelen tegen Tampa Bay Buccaneers (en wonnen). Wij lunchen daar ook bij The Manderin. Heerlijke noedels met Mongoolse en sesam kip. Als we net de Mall uitlopen begint het te spetteren. Als doorgewinterd Hollanders lopen wij door tot dat het echt lost barst. Als twee verzopen katten arriveren wij om 14:00 uur in het hotel. Lekker warm douchen en dan een powernap.

Om 19:00 uur hebben wij gereserveerd bij Chochon. Opvallend is dat dit restaurant geen tv’s heeft hangen. Op Tripadvisor krijgt het hele goed beoordelingen en dat is zeker terecht. Hele smaakvolle gerechten gebaseerd op traditionele Cajun keuken en gevestigd in een voormalig pakhuis. We hebben er heerlijk gegeten. Bedankt Pa !

Terug in hotel plannen we de rest van de reis, boeken de laatste hotels. We reizen verder langs de golf van Mexico om daarna aan de oostkust van Florida nog een paar dagen in mooi hotel te relaxen. Morgen eerst naar Mobile, de omgeving waar de TV serie Dr Hart is opgenomen.

• 07 Oktober 2019 - 13:59

Marrie:

Wat een gave gebouwen staan hier, echt prachtig

• 09 Oktober 2019 - 06:25

Mariska:

Haha, Chinezen zonder thee.... idd een beetje gek ;-)