Dag 16 New Orleans – Mobile - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 16 New Orleans – Mobile - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 16 New Orleans – Mobile

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

08 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Mobile

Na dit keer een goede nachtrust en het ontbijt van de wegwerpborden, gaan we op pad. We laten de auto door de valet parking voorrijden. Lekker luxe en decadent, maar was verplicht in dit hotel. De zon schijnt met een beetje bewolking. We gaan eerst naar Wallmart aan de I-10. Dit is een supercenter Walmart. Nu zijn de gewone Walmarts al groot , maar deze was echt huge. We doen wat boodschappen en kopen ook nog kadootjes voor onze gelukkie’s.

We rijden de I-10 weer op en slaan na 20 minuten er even af voor de traditionele koffiestop bij …….. inderdaad starbucks. Bij Wayeland gaan wij van de 10 af om langs de Golf van Mexico op de 90 te gaan rijden. Echt geweldige zuidelijke sfeer. We rijden op de weg met links huizen op palen en rechts meteen het strand. Lunch nuttigen wij aan het strand op een bankje. San struint het strand af en vind mooie schelpen en een dode vis.

Als we verder rijden valt het ons op dat in elke inham langs de weg oldtimers en zgn cruzers staan. Daarna valt het ons op dat er geregeld mensen met stoeltjes wel of niet onder een afdak (tent) zitten langs de weg en dat er heel campers langs de weg staan. Er gaat iets gebeuren met die auto’s maar wij weten niet precies wat en wanneer. In Gulfport passeert ons in tegenovergestelde richting een stoet met oldtimers. Zouden die mensen daarvoor zitten? De rit met mensen, oldtimers, campers etc is van Gulfport tot aan Ocean Spring zo’n 13 mile. Later bleek het te gaan om het 8 daagse Cruisin’ the Coast Event. Erg grappig !

Bij Oceanspring draaien wij de I-10 weer op richting Mobile. Ja Bas&Jamie Mobile van....... Dokter Hart. We passeren diverse zogenaamde Bayou’s. Gebieden die door getijden volstromen en kenmerken zijn voor deze zuidelijke staten.

Om 14:45 rijden wij langs het hotel. Omdat de serie Hart of Dixie zich niet afspeelt in Mobile maar in Wilmington North Carolina kunnen we niet de feitelijke filmlocaties bezoeken. De eerste twee afleveringen zijn dus in Wilmongton opgenomen en daarna is het stadje nagebouwd in de ABC studio’s in LA. Wij gaan naar Fairhope dat schijnt een beetje op Bluebelle uit de serie te lijken en is daar op geïnspireerd.

Fairhope is inderdaad een typisch stadje in Alhabama. De tijd lijkt een beetje stil te hebben gestaan met leuke panden. Om 15:45 lopen we From R Cellar Bistro binnen omdat we lekkere taartjes in de etalage zagen. We nemen een lemon meringue taartje en een pumpkin praline cheesecake. Wel erg duur en het is kennelijke ongebruikelijk om op dit tijdstip koffie/thee te drinken want ze kijken ons een beetje meewarig aan. Na nog door “Mainstreet” gelopen te hebben stappen we weer in de auto en gaan we naar het hotel. Het is bewolkt en het lijkt erop dat het elk moment kan gaan regenen. Het is toch nog wel 86 graden. (voor Pa: 30 graden Celsius). Uiteindelijk zijn het 3 druppels. Na het inchecken naar de kamer koffers neerzetten en kijken waar gaan wij eten? De keuze wordt O’ Charlys. Achteraf niet de beste keuze. Patat is lauw, rijst erg zout. Kortom matige tent. Ron vraagt verse gebakken friet. Dat duurde zeker nog een kwartier voordat het kwam en nog was het eigenlijk niet lekker. Jammer meid dan geen fooi !

Bij terugkomst op de kamer lijkt het wel een koelkast. Gek hoor die Amerikanen met die airco’s overal. Morgen rijden we verder langs de kust richting Florida.

• 08 Oktober 2019 - 08:46

Ramon Van Winkel:

Het lijkt wel Heel Holland ... uhhh Amerika bakt, met al die taarten ! ;-)