Dag 1 Den Haag - Sanford - Reisverslag uit Sanford, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 1 Den Haag - Sanford - Reisverslag uit Sanford, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 1 Den Haag - Sanford

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

24 September 2019 | Verenigde Staten, Sanford

Als we ’s ochtends wakker worden zien we een sms van TUI dat de vlucht vertraagd is vanwege een te laat terugkerend vliegtuig uit Curaçao. We hoeven dus niet te haasten. Uiteindelijk worden we door Mark om even 10.00 uur naar Schiphol gebracht. We gaan vlot door de incheck, de security en paspoortcontrole en kunnen nog even lekker in de TUI Lounge wat eten en drinken. Bij de gate aangekomen duurt eea toch weer wat langer en gaan we pas om 13.10 ipv 12.50 boarden. De grondstewart die onze boardingpass scant is gestresst en chagrijning. Blij dat hij niet mee gaat op de vlucht. We hebben de luxe variant van de tickets geboekt en hebben dus lekker veel ruimte en aan een hapje en drankje ontbreekt het ons niet, zelfs de champagne ontbreekt niet en Ron neemt het er maar van door een gin tonic te nemen! Uiteindelijk zijn we om 14.00 los van de gate en gaan we met meer dan anderhalf uur vertraging de lucht in.

We hebben een prima vlucht die sneller gaat als gepland. Een beetje turbulentie onderweg, maar dat mag de pret niet drukken. Met de netflix series op de ipad komen we de vlucht wel door. Om even vijf uur lokale tijd landen we met uiteindelijk dus maar een half uur vertraging. Voor Amerikaanse begrippen ging het redelijk vlot bij de Customs en Border Patrol, waar we de gebruikelijke vingerafdrukken en foto’s achterlieten. Ook de huurauto konden we bijna zonder te wachten ophalen. We hebben uiteindelijk een soort monstertruck waar we drie weken mee door Amerika zullen crossen.

Rond half zeven zijn we bij ons hotel, welke slechts een kwartiertje van het vliegveld ligt. We checken in, gooien de spullen op onze kamer en gaan eerst even wat eten. Het wordt een snelle hap bij de Mac. Terug op de hotelkamer drinken we nog even koffie en thee, maar dan gaat rond 21.00 uur het kaarsje wel uit. Het is omgerekend al 3 uur in de nacht, dus we gaan lekker slapen. Morgen naar Hilton Head Island met een tocht langs de kust.

• 25 September 2019 - 18:07

Marrie:

Heerlijk zo genieten tijdens de vlucht