Dag 2 Sanford - Hilton Head Island - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 2 Sanford - Hilton Head Island - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 2 Sanford - Hilton Head Island

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

24 September 2019 | Verenigde Staten, Hilton Head Island

Om 3 uur onze tijd is San al wakker en Ron volgt al snel daarna. De biologische klok staat nog op Nederlandse tijd. We lezen nog wat, kijken Netflix en om half 7 gaan we beneden ontbijten. Typisch Amerikaans hotel ontbijt. Bagels, yoghurt in potjes, jam, cornflakes e.d. en koffie. Dit alles op wegwerpbordjes en bestek. Het maakt ons niet uit want het smaakt wel. We gaan aansluitend naar een Target supermarkt bij Lake Mary die al om 7 uur open is om de proviand voor onderweg in te slaan en een goedkope koelbox die we aan het eind van de vakantie achter kunnen laten in het laatste hotel . Een noodzakelijk onderdeel om ons boordbeleg en drankje koel te kunnen houden aan boord.

De Target is een reuze supermarkt zoals Amerikanen die alleen maar kennen. Met alles in grootverpakkingen. We kopen een koelbox en wat noodzakelijke levensbehoefte voor onderweg en gaan naar de naastgelegen Publix voor de verse zaken zoals brood en boordbeleg.

Om 08:50 uur gaan we op weg, maar niet nadat we bij de Starbucks onze andere levensbehoefte (koffie en thee) hebben gehaald. We nemen de 415 noordelijk en komen al snel in de typische Amerikaanse omgeving: ruimte, ruimte en nog eens ruimte, mooie huizen en relaxed rijden. Via de 44 naar Smyrna Beach en de 1 naar het noorden om vervolgens bij Daytona de A1A te nemen die we nog lang zullen volgen. Het stuk vanaf Daytona staat aaneen stuk door bebouwd met hotels en appartementsgebouwen. Het is bijna uitgestorven, maar in de zomer schijnt het hier heel druk te zijn. We nemen even de aflag naar het strand. We parkeren de auto en rijden niet het strand op. Dit kan namelijk wel. Voor $ 20,- mag je een hele dag met je auto het strand op en mag je daar voor noord naar zuid rijden. Wij lopen lekker even langs de branding en genieten van de vogels die langs de waterkant bezig zijn. Ook een groep pelikanen komt overvliegen. Bijzonder gezicht.

Zoals gezegd is de A1A de rode draad van de dag. We volgen deze langs Flagler Beach, Marineland om bij St Augustine uit te komen. Deze voormalige Spaanstalige hoofdstad van Florida heeft nog enkele historische kenmerken zoals een fort. Omdat we onderweg al een aantal keren zijn gestopt langs de kust en we nog een aardige rit voor de boeg hebben, besluiten we door te rijden. We rijden de A1A helemaal af tot aan Mayport. Het is echt een prachtige route die ook wel bekend staat als de Atlantic Coastal Highway, een van de langste routes van Amerika. De vele mooie huizen die pal aan de kust op palen staan, kennen we eigenlijk alleen van TV.

Bij Mayport nemen we de ferry naar de overkant van de rivier. Voor 6 dollar worden we keurig naar de overkant gebracht, waar vandaan we de reusachtige marineschepen van de basis die in Mayport ligt zien liggen. De weg vervolgt over een aantal eilanden en bruggen tot we bij Amelia Island afbuigen en naar de I-95 gaan. Onderweg facetimen we nog even met Bas en Jamie. Morgen maar wat langer en ook met de kleinkinderen. Nadat we de I-95 opdraaien is het eigenlijk een saai stuk. Bijna 2 en half uur op de cruise control en vooral keep-your-lane ! Dit betekent ook dat je rechts ingehaald wordt door een grote truck met boomstammen.

Voorbij Savannah nemen de 278, een weg vol met stoplichten, om vervolgens om kwart over zes bij ons hotel, Westin Resort, aan te komen. We checken in en gaan beneden bij het poolrestaurant even wat makkelijks eten. Was verrassend lekker, evenals het IPA biertje van Ron.

We drinken op de kamer nog even koffie en thee en rond 22.00 is het mooi geweest. Morgen lekker op resort blijven, relaxen en de rest van de rondreis beetje plannen !