Dag 3 Hilton Head Island - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 3 Hilton Head Island - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 3 Hilton Head Island

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

24 September 2019 | Verenigde Staten, Hilton Head Island

Was San vorige nacht nog als eerst wakker, dit keer is het Ron die al vroeg wakker is. Alhoewel wel al iets later dan gisteren, half 7 is nog steeds vroeg. Maar zoals een bekende Nederlandse voetballer ooit zei: “elk nadeel heb zijn voordeel !” Om half 7 op het balkon zitten en de zon zien opkomen boven de Atlantische Oceaan is ook wel echt prachtig ! De foto’s kunnen helaas niet weergeven wat in het echt zo mooi is.

We hebben besloten niet in hotel te ontbijten (zat niet de kamerprijs), maar ervan op hebt eiland. De keuze was gevallen op Harbour Town Bakery. Dus rond half negen in de auto en naar de Bakery. Na even gereden te hebben, buigen we af en komen we een tolpoortjes tegen. Verbaasd kijken we elkaar aan. “We gingen toch alleen even naar de bakker voor ontbijt ?” . We besluiten de gok te nemen en de 8 dollar toegang te betalen. We rijden vervolgens een groot park in met een Disney uitstraling. Alles keurig onderhouden, geen grasspriet staat verkeerd, geen papiertje te vinden en alle huizen in dezelfde stijl. Maar wel echt heel mooi. Met een rustig gangetje van 25 mile per hour rijden we naar Harbour Town waar we de pittoreske bakkerij vinden. Het is al heerlijk weer dus we kunnen lekker buiten zitten. Na het traditionele begroetingsritueel ( Hi There, hoe are you ? ) bestellen we allebei een lekker ontbijt maar weerstaan de verleiding om de zoetigheden ook te bestellen. De cinnamon bun, de muffin zo groot als een vuist en cookies zo groot als een ontbijtbord laten we dus gewoon liggen.

Na het ontbijt lopen we door Harbour Town. De rust en de serene sfeer vallen ons echt op. Het is hier uiterst relaxed en dat bevalt ons wel. Ron komt in de schommelstoel helemaal bij ! We lopen langs de vuurtoren en gaan de pier op. Aan het einde staren we voor ons uit over het weidse water. En dan opeens zien we een vin. En nog een. Dolfijnen ! We volgen ze een tijdje tot ze besluiten verder te zwemmen. Wij gaan terug naar de auto en gaan nog even naar South Beach. Dit is een schilderachtig vissersdorpje, zeg maar het Volendam van Hilton Head Island. Na hier rondgelopen te hebben gaan we terug richting hotel. Maar opeens ging de auto toch nog naar de bakker :wink:. We kopen een muffin en de cinnamon bun voor vanmiddag en vanavond in het hotel. We doen onderweg boodschappen bij de Wholefood en nemen salades mee voor vanavond zodat we niet meer weg hoeven.

Om 12.15 zijn we terug van het  “ontbijt” . We FaceTimen even met de kleinkinderen en met Pa en Mark. Ja ook Pa is ingewijd in de wondere wereld van een FaceTime ! De rest van de middag bestaat uit zonnen, zwemmen, stukje over strand lopen en weer zonnen en zwemmen. We eten op de kamer de salades met brood en als toetje een boterham pindakaas. Want de pindakaas hier is heerlijk !

’s Avonds bij de koffie en thee gaat de muffin en stukje van de bun eraan. We lezen wat en kijken naar de dag van morgen en overmorgen. Morgen nog hier op het eiland. Donderdag trekken we weer verder, maar daarover morgen meer !

• 25 September 2019 - 18:11

Marrie:

Lekker relaxt hoor

• 25 September 2019 - 20:07

Mariska:

Mmmmmm.... muffins, cinnamon bun....groot gelijk dat jullie die nog gehaald hebben

• 25 September 2019 - 20:08

Mariska:

Wat een heerlijke dag hadden jullie. Geniet er maar lekker van samen!