Dag 4 Hilton Head Island - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 4 Hilton Head Island - Reisverslag uit Hilton Head Island, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 4 Hilton Head Island

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

25 September 2019 | Verenigde Staten, Hilton Head Island

Iets beter qua slapen want dit keer was het rond zeven uur dat we allebei wakker waren. In het hotel zit een kleine Starbucks, dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan: ontbijt halen bij Starbucks in het hotel. Op ons terras genieten we van het uitzicht over de oceaan en ons ontbijt. Na ontbijt duiken we nog even in planning voor de aankomende dagen. We willen in ieder geval naar de Apalachen en Great Smokey Mountains. Dus is het nog even hotels zoeken. Maar dat valt nog niet mee. We besluiten om vanavond maar verder te gaan zoeken en gaan op pad.

Doel vandaag is Savannah, een historische stad op ongeveer een uurtje rijden hier vandaan. We nemen de toeristische route want zoals jullie inmiddels wel zullen weten houden wij niet van snelle routes en snelwegen en rijden wij het liefst niet via de navigatie maar gewoon op de kaart. Via Blufton, de 46, 170 en 17 rijden we over een hele grote brug Savannah, op naar een parkeergarage. Savannah was vroeger de grootste havenplaats aan de westkust vanwege de katoenoverslag. Nu nog steeds is het een grote haven met vooral containers. We lopen eerst even via een aantal straatjes naar de rivier. Riverstreet is bekend om zijn oude pakhuizen en aan de kade ligt een grote riverboat the Georgia Queen. We besluiten om een rondvaart van anderhalf uur te doen en nestelen ons op het bovendek.

De rondvaart stelt uiteindelijk niet zo veel voor. De boot vaart een stuk heen en weer over de rivier, langs een aantal fabrieken. Op het punt waar hij weer keert staat een oud fort met een kanon. We worden verwelkomd met een kanonschot. Laten we het maar op houden dat dit het hoogtepunt was.

Eenmaal terug in Savannah gaan we terug naar de auto en besluiten naar het Savannah National Wildlife Refuge te gaan. Een groot water/moerasgebied waarin veel vogels en alligators hun thuis hebben. Via een speciale route kan je met de auto door het park heen rijden en wild spotten. Althans dat gaf de informatie op internet aan. Jullie raden het al: wel aantal vogels, maar welgeteld 0 alligators. Volgens een Amerikaan die we spraken was het te warm voor de beesten. Dit zou wel eens kunnen want het was 96 graden. Trouwe lezers weten dat we het dan over Fahrenheit hebben.

Bijzonder blijft wel dat we voor dit park geen entree hoefde te betalen.

Terug richting hotel komen we een outletcenter tegen (Tanger Hilton Head). Toch even stoppen en wat inkopen gedaan bij de Under Armour en een tas van Vera Bradley voor San met bijna 80% korting. We blijven wel Nederlanders hè ? We eten in het hotel en zetten lekker koffie en thee op onze kamer. We gaan nog even verder puzzelen. Morgen gaat de route naar Charleston, voormalig hoofdstad van de plantagehouders. We gaan als alles goed gaat ook zo’n voormalige plantage bezoeken en een van de forten die betrokken was bij de start van de Amerikaans Burgeroorlog. Of dat gelukt is lezen jullie morgen wel weer !

• 26 September 2019 - 15:55

Marrie: