Dag 12 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 12 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 12 Nashville

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

04 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Nashville

Voor Hellen vanavond meteen verslag gemaakt. We willen dat zij na het lezen van ons verslag vrolijk aan de dag kan beginnen.
Vandaag dag twee in Nashville, de hoofdstad van Tennessee. Vanochtend geen haast gemaakt, met dien verstande dat we wel uiterlijk om 9 uur moeten ontbijten. Het is druk in het hotel, maar wel gezellig. Na het ontbijt lekker in het zonnetje bij het zwembad. We Facetimen nog even met Pa. Kregen nog wel even een klacht. Of we voortaan de graden gewoon in Celsius willen vermelden. Verslag van gisteren gemaakt (ja idd een dag te laat) en hotels gezocht voor New Orleans. Het is te voelen dat het een warme dag wordt. Daarom gaan wij later op de dag de stad in.

We hebben gereserveerd voor een shuttle vanuit het hotel naar downtown Nashville voor 10 dollar pp. De shuttle zet ons op op de hoek van 7th Avenue en Broadway, de straat waar alles zich afspeelt. Het is erg warm in Nashville. En dus extra gek dat vanavond de Nashville Raptors een wedstrijd ijshockey spelen tegen de Minnesota Wilds. Het ziet op straat en voor het stadion dan ook geel, de kleur van de thuisploeg.

Op Broadway heeft elke bar, elk restaurant zijn eigen band in de etalage staan ( dan wel met de rug naar de straat). En aangezien alle ramen en deuren wagenwijd openstaan en het wel een wedstrijdje lijkt te zijn wie het meest geluid kan produceren, is het een kakofonie van geluiden. Meng daar het geluid van het verkeer bij en af en toe een sirene en je weet je niet wat je hoort. Wij lopen Broadway af (richting rivier The Cumberland). Aan de andere kant van de rivier staat het stadion van de Tennessee Titans Up American football. Onderweg een aantal spots die wij herkennen van Elisa’s reis. Kijk maar naar de foto’s !

Tip van Elisa was Topgolf spelen en met een elektrische step door Nashville. We hebben beiden toch maar niet gedaan vanwege de enorme hitte (het is in de stad 40 graden celsius). We gaan wel naar 171 3rd Av. North voor........The Legendairy Milkshake bar. Je geloof je ogen gewoon niet wat er allemaal op en in een milkshake kan. Zelfs de rand van het glas wordt in gesmeerd met ja wel Dutch Chocolate. Wij nemen een sweet & salty cheeseshake. Samen een, wel te verstaan want, o mijn God wat een calorieën bom.

Daarna lopen wij Broadway terug om te kijken waar wij wat gaan drinken. Allemaal lallende mensen en stampensvolle tenten met een hoop takke herrie. Wij hadden gehoopt op leuke country muziek. Dit was meer gillen met de bas op vol volume. Leuk om een keer gezien te hebben, maar wij gaan lekker met de shuttle terug naar het hotel.

Wij halen brood, fruit en salade bij de supermarkt die wij op de kamer op eten. Gaan ons nog even voorbereiden op New Orleans. Morgen rijden we naar het zuiden richting New Orleans, om halverwege in de buurt van Jackson te overnachten.

• 04 Oktober 2019 - 10:24

Ramon:

Heel herkenbaar, in het zelfde station wordt ook gebasketbald, halve finale NCAA werd daar 2 jaar geleden gespeeld. Ik mis het Spareribs restaurant van BB King op de foto's !! Wij hebben dan wel weer de milkshake bar gemist. Met dit weer is het beter om naar de milkshake bar te gaan :-) Prachtige stad, inderdaad wel een hoop herrie, maar ook heel veel energie: heerlijk !!

• 09 Oktober 2019 - 16:41

Elisa:

Je hebt wat gemist met het topgolf en de elektrische step!