Dag 8 Red Bluff – San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 8 Red Bluff – San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 8 Red Bluff – San Fransisco

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

12 September 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

We ontbijten vanochtend om half acht in het hotel en rijden na uitgecheckt te hebben rond half negen weg uit Red Bluff met 72 graden op de thermometer. Het hotel ligt aan de I-5, dus we draaien de snelweg op, die we een heel eind moeten volgen naar het zuiden.

Het is lang stuk over de snelweg en wat ook lang en eindeloos is zijn de kiilometers lange boomgaarden met fruit, noten en olijven. Dit zijn

Bij Winters draaien we de snelweg af. De benzinetank is nu echt bijna leeg. De kunst is om met zo min mogelijk benzine de auto in te leveren, maar er moet echt wat in om San Fransisco te halen. We besluiten om Winters even in te rijden en vinden een leuk koffietentje, Steady Eddy, waar we koffie, thee en een wafel bestellen en op de veranda nuttigen. Kennelijk een tussenstop voor wielrenners, want het is een komen en gaan van fietsers.

Omdat we lekker de tijd hebben nemen we de 128 en 121 om via Nappa Valley weer naar de snelweg te rijden. Zo kunnen we ook nog even genieten van de rust, de bergen en later ook van de wijngaarden. Nappa Valley is een van de bekendste wijnstreken van Amerika. Omdat we toch niets kunnen meenemen, doet Ron zijn uiterste best om wijn te proeven te onderdrukken.

Wat we niet konden onderdrukken was de outlet store in Nappa Valley. Dit keer hebben we ook iets voor ons zelf gekocht in de Adidas store. Bij de Subway halen we een broodje en daarna gaat de reis om half twee weer verder.

Hoe meer we richting San Fransisco komen, hoe drukker het wordt, hoe meer we bevestigd worden in het feit dat de natuur, de bergen, de meren, de kust toch meer bij ons past. Bij Vallejo draaien we de I-80 op en nemen de Carquinez brug. We zien de Golden Gate Bridge in de verte liggen. We rijden verder richting Oakland om daar de Oakland-San Fransisco Bridge te nemen over de baai. We hebben inmiddels al wat file achter de rug en komen nu in de file te staan voor de tolpoortjes bij de brug. Uiteindelijk leveren wij ons 5 dollar biljet in en kunnen de brug over steken. Vanaf de brug hebben we een mooi uitzicht over downtown San Fransisco met z’n vele hoogbouw. Helaas geen foto daarvan, want Ron wilde wel stoppen, maar dat mocht niet van San ;-)

Om half vier komen we bij het hotel aan, waar we inchecken en even luieren. We halen vervolgens de auto helemaal leeg en rijden terug naar de airport om de auto in te leveren met nog 20 mile aan benzine in de tank. Goed uitgemeten dus. We kijken ook nog even op de kilometerteller (of beter gezegd de mileteller) en zien dat we tot nu 1423 mile hebben gereden, (2289 kilometer).

Met de airtrain rijden we vanaf het car rental center naar de terminal om daar vervolgens op de al gereed staande shuttle bus van het hotel te stappen. Nog geen drie kwartier later zijn we weer terug en gaan bij het naastgelegen Mexicaans restaurant eten met uitzicht op de baai.

Na ons buikje volgegeten te hebben lopen we nog een stukje over de promenade en pakken dan nog even in het hotel koffie en thee en drinken dat buiten op het terras op. Het wordt al rap donker en de muggen komen, dus gaan we naar binnen om ons voor te bereiden op een dagje San Fransisco.

• 13 September 2015 - 10:53

Miranda:

Vergeet Fisherman's Wharf niet tijdens jullie dagje San Francisco! Veel plezier XX