Dag 20 Rocky Mountains National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 20 Rocky Mountains National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 20 Rocky Mountains National Park

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

24 September 2015 | Verenigde Staten, Estes Park

Vannacht een aantal keren wakker geworden van een burlend hert vlak bij ons huisje. Waarschijnlijk liep er een net aan de overkant van het water. Maar ja, je komt voor de natuur of niet. We staan bijtijds op en gaan ontbijten in het dorp bij Notchtop, een tip van de dame van de receptie. Het is trouwens nog wel koud (42graden) als we wegrijden. San neemt french toast met vers fruit en Ron een burrito. Het is weer veel, maar erg lekker.

Naast het ontbijt restaurant zit de Safeway en we halen daar ons gebruikelijke recept: bagels, koffie en thee om vervolgens weer richting de ingang van het National Park te rijden.

We gaan vanochtend de Old Fall River Road rijden. Een onverharde weg van 9 mile die al slingerend met haarspeld bochten naar de top gaat waar ook de Trail Ridge road overheen gaat en dit weggetje op aansluit.

Om tien voor tien beginnen we aan onze tocht. Dit weggetje is trouwens gelukkig eenrichtings verkeer want het is af en toe aardig smal en in de bochten kruipen we omhoog. Het uitzicht onderweg is echter fenomenaal. In een van de bochten zetten we de auto even aan de kant en drinken met een machtig mooi uitzicht onze koffie en thee. We hebben weer bezoek. Dit keer van een nieuwsgierige eekhoorn. Leuk om te zien.

We klimmen verder omhoog en komen na ongeveer een uur uit bij het Alpine visitor center en gaan vervolgens dezelfde weg als gisteren terug, maar het zonnetje schijnt nu en dan ziet het er toch allemaal net iets mooier uit.

Voordat we einde van de middag naar Bear Lake rijden, gaan we nog een trail lopen. We rijden naar de weg waar twee trailheads zijn, maar het is helemaal vol met parkeren. Gelukkig gaat er bij Cub Lake trail net iemand weg, dus hup auto parkeren en de wandel schoenen aan !

Om tien voor half een trail loopt naar Cub Lake, maar wordt door San consequent Cup Cake genoemd. Het is volgens het bord 2,3 mile (3,7 km) enkele reis, dus dat moet te doen zijn. Maar wandelroutes en bordjes zijn kennelijk niet helemaal aan ons besteed want na drie kwartier merkt Ron op dat we de verkeerde kant uit lopen. Kennelijk hadden we toch bij het bordje niet links maar rechts moeten gaan. Dus omkeren en terug naar het bordje. Het pad is moeilijk te belopen vanwege de vele stenen en rotsen. Gaat bovendien ook nog eens flink omhoog. Maar om tien over twee zijn we dan toch bij Cub Cake. We drinken wat en besluiten om maar meteen terug te gaan over hetzelfde rotsige pad terug. Met moeie benen van het klimmen, klauteren en dalen zijn we om half vier weer terug bij de auto.

We gaan toch nog even bij Bear Lake kijken, maar worden opgehouden door een opstopping omdat er een hert in de berm ligt te herkauwen. Iedereen stopt hier meteen langs de weg en het is een drukte van belang. Bij Bear Lake maken we nog een paar mooie foto’s, maar wagen ons niet meer aan de trail rondom het meer. We gaan lekker terug naar ons hutje en laten ons meteen in de hot tub zakken om onze vermoeide spieren te verzorgen.

We douchen en zetten zelf koffie en thee (is weer eens wat anders als de Starbucks). Om kwart over zeven rijden we naar het dorp om te gaan eten bij Smokin' Dave's BBQ & Taphouse. Een heel favoriet restaurant. En dat is te merken ook, want we moeten drie kwartier wachten op een tafel. San bestelt een burger en Ron een broodje pulled pork. Op tafel staan vier verschillende sauzen en die maken het verschil. Alle vier maar eens proberen !

Morgen verlaten we de Rocky Mountains en gaan we op weg naar Denver voor onze laatste overnachting in de buurt van het vliegveld. Maar de weg naar Denver is de peak-to-peak highway dus kunnen we nog een keer genieten van mooie vergezichten !

• 26 September 2015 - 07:56

Arianne:

Super!!! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt!!!