Dag 1 Den Haag – Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 1 Den Haag – Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 1 Den Haag – Seattle

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

05 September 2015 | Verenigde Staten, Seattle

Om kwart voor twee Nederlandse tijd zijn we aan boord gegaan van de Airbus A330 van Delta Airlines. We hebben prima plaatsen, direct achter een pantry en hebben goede beenruimte. Het blijft echter een lang zit, vluchtduur is 10 uur en 20 minuten. We kijken wat films (zonder Nederlandse ondertitels), lezen wat en hebben onderweg een heel mooi uitzicht boven Groenland. We landen inderdaad precies volgens schema om tien voor vier lokale tijd. De douane formaliteiten mag je tegenwoordig via een selfservice kiosk doen, maar helaas moeten we toch nog langs een douane beambte. Die stelt ons de vraag wat ons naar Amerika brengt. Als we hem zeggen welke route we afleggen, vraagt hij of we daar een paar maanden over gaan doen. Eh nee, gewoon in 22 dagen……

Koffers ophalen en op weg naar de autoverhuur. Ook hier mochten we weer zelf aan de slag via een terminal. Tot nu ging het lekker vlot. Jullie raden het al: tot nu toe ! We lopen naar de parkeergarage om een auto uit te zoeken en worden door een vriendelijke opa opgevangen die ons keurig in een rij zet. Het is maandag Labour Day en dus een vrije dag voor de Amerikanen. Kennelijk hebben ze allemaal een auto gehuurd in Seatlle, want de parkeergarage was zowat leeg. Mondjesmaat kwamen er schoongemaakte auto’s binnen, maar wij hebben uiteindelijk bijna twee uur moeten wachten ! Navraag en beklag hielp echter niet veel en het viel ons op dat ook de Amerikanen bij ons in de rij dit redelijk gelaten over zich heen lieten komen. Naarmate de rij vorderde, kregen mensen voor ons een gratis upgrade naar b.v. een MPV als die opnieuw binnenkwamen. Uiteindelijk waren wij de voorste in de rij en was het even afwachten wat er binnen zou komen. Zal je net zien dat ons gehuurde auto binnenkomt, maar nee hoor er komt een grote en luxe Ford Explorer binnengereden en die was voor ons !

Via de navigatie op de telefoon rijden we in een half uur naar de noordkant van Seattle naar ons hotel. Een mooie grote kamer/suite. We besluiten meteen maar even naar de overkant te gaan naar de shopping mall om daar wat te eten. Maar ja in een shopping mall zijn er ook: winkels !! En zelfs een GAP kids en een Abercrombie&Fitch. De eerste aankopen zijn dus gedaan !!!!

Om onze eerste dag van onze reis in Amerika goed te beginnen, eten we een lekker burger en gaan daarna vlot terug naar hotel. Na bijna 24 uur op de been te zijn geweest, was het grote kingsize bed een welkome vriend en om tien uur lokale tijd ging het licht (letterlijk en figuurlijk) uit.