Dag 15 Kanab – Tropic - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 15 Kanab – Tropic - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 15 Kanab – Tropic

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

19 September 2015 | Verenigde Staten, Tropic

Gisteren toch maar besloten niet de tussendoor weg te nemen over Johnsons Canyon Road. Dit zou namelijk bijna tweeënhalf uur over een onverharde weg zijn en daar hadden we toch minder zin in. Dus hoeft de wekker niet vroeg en rijden we na het ontbijt om even over negenen weg bij het hotel, noordwaarts de 89 op.

Op borden langs de weg hadden we gezien dat er langs de 89 bij Orderville een German Bakery moest zitten. En inderdaad aan het eind van Orderville zien we hem liggen. We stoppen voor kaffee, thee und kuchen en nemen voor we weggaan ook nog even lekkere verse kaiserbrotchen mee.

Om kwart over twaalf rijden we Bryce National Park in. De tip die we gelezen hadden was om eerst helemaal naar het zuidelijkste puntje te rijden (18 mile = 29 kilometer) en om van daaruit weer terug naar het noorden te rijden en te stoppen bij de veertien uitkijkpunten.

Om kwart voor 1 komen we aan bij het zuidelijkste punt, Rainbow Point wat trouwens op 9100 feet ligt (2773 meter hoogte). Hier zien we al meteen wat Bryce zo bijzonder maakt, de rode rotsformatie en hoo’doo’s. We rijden idd noordwaarts en stoppen bij bijna elk uitzichtpunt. Telkens geeft het weer een ander gezicht op wat de natuur teweeg heeft gebracht. Bij Bryce Point is ook een grote formatie, wat ook wel het amphitheater genoemd wordt. Een prachtig gezicht !

Drie uur rijden we het park weer uit en besluiten om naar Panguitch te rijden voor boodschappen en eventueel wat avondeten. Tropic, waar we overnachten in een blokhut , is namelijk een erg klein plaatsje en we weten niet zeker of daar wat te eten te vinden is.

Op de weg richting Tropic komen we langs Red Canyon waar we twee jaar geleden ook geweest zijn alleen toen regende het en zagen de bergen er veel roder uit.

Rond vijf uur komen we aan bij onze hut. Een vrij nieuwe, mooie grote blokhut. Het zonnetje schijnt nog steeds en we kunnen nog heerlijk buiten zitten. We maken het ons nog even gemakkelijk. Aan de weg staat een soort friteskraam, genaamd Cowboy Grill. Ron gaat maar eens op onderzoek uit en komt terug met een hamburger, ckickenstrips en de lekkerste verse patat die we deze vakantie gegeten hebben. We eten dit op onze veranda op, maar nu de zon onder is, wordt het al rap frisser. Later op de avond gaan we dan ook naar binnen. Volgens de weersverwachting wordt het vannacht fris (4 graden celsius), dus geen airco nodig !

Morgen hebben we veel kilometers/miles voor de boeg maar wel een hele mooie tocht naar Monticello.

Omdat we echt in het binnenland zitten is het internet hier niet heel goed. Dus foto’s komen later !

• 21 September 2015 - 14:20

Marrie:

bijzonder zeg die rotsen, en wat een geweldige slaapplaats hebben jullie :-)