Dag 14 Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 14 Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 14 Kanab

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

18 September 2015 | Verenigde Staten, Kanab

Vanochtend rustig aan opgestaan, ontbeten in het Canyons Hotel op de hoek en vervolgens om half tien weggereden met slechts 58 graden op de thermometer. We halen nog even brood, gooien de tank van de auto vol en ook onze koffie en thee mokken vullen we voordat we richting de Grand Canyon gaan.

Het is best een eindje rijden en het is behoorlijk bergachtig. We bereiken zelfs de 8700 feet (2650 meter) hoogte. Via Fredonia en Jacob’s Lake bereiken we de 67 die naar de North Rim voert en om half twaalf rijden we bij de Yogi Bear het Nationale Park in. We rijden eerst naar de Grand Canyon Lodge en wandelen over de trail naar Bright Angel Point. Hiervandaan hebben we weer een ander uitzicht op de Grand Canyon en staan we feitelijk aan de overkant van waar we van de week hebben gestaan.

De North Rim is een stuk rustiger als de South Rim. De meeste toeristen (en vooral de Aziaten) nemen alleen de South Rim. Er wordt ook wel gezegd dat op de South Rim 95% buitenlanders en 5% Amerikanen zijn en op de North Rim 5% buitenlanders en 95% Amerikanen. Of dit echt zo is wagen we wel te betwijfelen, maar feit is dat het hier een stuk rustiger is en we geen bussen met Aziaten hebben gezien.

We stappen weer in de auto en rijden naar het andere uitzichtpunt Cape Royal. Rijden betekent hier overigens echt wel meteen een uur rijden. Enerzijds is de afstand groot en anderzijds is de gemiddelde snelheid laag vanwege de bochtige wegen.

Daar aangekomen zoeken we een picknick plaats want we hebben toch wel trek gekregen. Naast picknick plek is het ook een wedding place en daar eten we onze bagels onder het genot van een prachtig uitzicht op.

We trekken vervolgens de wandelschoenen weer aan want we gaan lopen naar het uitzichtpunt en naar Angel’s Window. We hebben hier een prachtig uitzicht over zowel de canyon als ook de painted dessert. Wat we echter al eerder schreven: foto’s kunnen niet weergeven wat wij met onze eigen ogen zien.

Rond half vier is het tijd om weer te gaan rijden en nemen we (helaas) dezelfde route terug. Bij Jacob’s Lake stoppen we nog even voor koffie en thee en nemen er ook maar een real american cookie bij. Daarmee overbruggen we het laatste stuk terug naar Kanab waar we rond half zes weer aankomen.

Ron doet (voor het eerst deze vakantie) nog even een power nap alvorens we om 7 uur naar Rocking V Cafe gaan. De recensie op Trip Advisor beloofde veel, maar viel voor ons wat tegen. Het was een beetje chaotisch, San zat niet lekker op de bank en het eten was lekker, maar niet super.

Half negen zitten we bij het hotel aan de fireplace, lezen nog wat, maken het verslag en kijken naar de dag van morgen die ons naar Bryce Canyon brengt.