Dag 19 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 19 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 19 New York

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

28 Juni 2011 | Verenigde Staten, New York

Dag 19 New York

De wekker staat om kwart over acht, maar we liggen nog wel erg lekker dus nog even snoozen. Ontbijten doen we in het hotel en we krijgen een zeer uitgebreide keuze. San neemt fruit en een omelette, Ron neemt Granola (en soort crunch) en pancakes. Erg lekker ! Omdat onze kluis op de kamer (op de 8e etage) het niet doet en niet gemaakt kan worden, moeten we verhuizen naar een andere kamer. Die is nog niet klaar, dus koffers inpakken en als we vanavond terugkomen staan ze hopelijk in een andere kamer.

We gaan met de metro naar Madamme Tussaud om onze bustickets en New York Pass op te halen. Na een een rij van een half uur blijkt, dat we niet hier moeten zijn maar bij Planet Hollywood. Niet goed gelezen. We lopen daar naar toe en hier gaat het goed.

We gaan als eerste de bustoer maken naar downtown. We blijven het hele eind zitten en krijgen een prima indruk van de stad met o.a. Chinatown en Little Italy. Bij terugkomst lunchen we bij Pax met een salade en een lekker broodje. Omdat er morgen slecht weer voorspeld wordt, besluiten we ook nog maar de uptown toer te maken, langs o.a. Central Park en dit is een heel ander maar zeker mooi gedeelte. Om bij de goede busstop te komen moeten we wel nog een flink stukje lopen (van de 50e naar de 41e straat).

We gaan bij Thank God its Friday eten en omdat we nog niet genoeg bus gezien hebben nemen we ook nog de nighttour. Met een kop koffie van de Starbucks stappen we om acht uur in de bus die ons in ongeveer twee uur o.a. meeneemt naar Brooklynn. We zien de zon ondergaan en de skyline van Manhattan bij schemer.

Terug op Times Square pakken we de metro 1 terug naar ons hotel. We kopen nog even wat te drinken en moe maar voldaan komen we in onze nieuwe hotelkamer aan op de 22e verdieping. Mooi uitzicht, maar we zijn te moe om er veel van te genieten. Morgen wacht weer een dag.

• 28 Juni 2011 - 06:36

Miranda:

Wauw wat een stad! Doet ons toch goed na de "friesland" grap, ons naambordje te zien. Liefs, Miranda

• 28 Juni 2011 - 07:58

Jamie:

Ah er komen weer zoveel herinneringen boven. Ben echt jaloers op jullie :P! Als ik geen tentamens had, had ik gewoon even naar jullie toe gekomen ;)!
    Heel veel plezier nog!

Dikke (K)!

• 28 Juni 2011 - 15:25

Pa En Ma:

nou dat is zeker anders wat een gebouwen ik zou er verdwalen
    dan vind ik de foto's van Canada mooier
    goede reis terug
    En tot Vrijdag
    Met een lekker broodje oude KAAS??????
    Liefs van pa en Ma

• 29 Juni 2011 - 10:25

WIM:

Fijn dat je er volgende week weer bent hoor San.
    Dikke kus