Dag 18 Vancouver – New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 18 Vancouver – New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 18 Vancouver – New York

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

27 Juni 2011 | Verenigde Staten, New York

Dag 18 Vancouver – New York

Na het ontbijt in de Ierse pub, koffers gepakt, uitgecheckt en op weg naar het vliegveld. We leveren de auto en gaan dan inchecken. Dit gaat allemaal redelijk vlot, waarna we in de rij moeten om de koffers af te geven. Gaat hier allemaal net wat anders als normaal, omdat je hier op het speciale gedeelte van het vliegveld bent, waar je meteen door de Amerikaanse douane gaat en de Amerikaanse veiligheidschecks. We vullen hier dus ook ons douaneformulier in en moeten uiteraard vingerafdrukken afgeven en er wordt weer een foto gemaakt. Nou ja, dan hebben we dat maar alvast gehad.

We hebben nog anderhalf uur. We drinken koffie (ja Ger weer bij de Starbucks) en eten nog even wat alvorens we gaan boarden. We krijgen namelijk niets te eten aan boord. Het vliegtuig heeft iet wat vertraging en met een half uur vertraging gaan we richting New York.

Goede vlucht gehad. Samen film zitten te kijken om de vijf uur durende vlucht wat door te komen. We landen op Newark en gaan vandaar met shuttle naar de stad. Bij het ophalen van de bagage blijkt de grote grijze koffer helemaal gescheurd te zijn. Hebben wij weer.

Bij de klantenservice melden wij de kapotte koffer en de dame achter de balie gaat naar achteren en komt terug met een nieuwe koffer. Moeten vervolgens wel alle spullen overpakken. Na dit oponthoud gaan we op zoek naar de shuttle, we melden ons en na een half uurtje worden we opgehaald. Na ook nog wat andere mensen opgepikt te hebben bij de andere terminal, op weg naar de stad.

Het is inmiddels donker en we zien de skyline van New York naderen. De chauffeur zet ons op de hoek af. We checken in en gaan naar onze kamer op de 8e verdieping. Best wel moe van de reis gaan we onze ogen maar toe doen. Morgen gaan we de stad verkennen.