Dag 20 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 20 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 20 New York

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

29 Juni 2011 | Verenigde Staten, New York

Dag 20 New York

Na een goede nachtrust weer heerlijk ontbeten beneden in het restaurant dat in het hotel zit. We doen nog even internetten en skypen en gaan dan weer op weg. We nemen de metro downtown naar de south ferry. Dit is de plek waar de (gratis) veerboot naar Staten Island gaat. Wij willen echter naar het Vrijheidsbeeld en lopen naar Battery Park. Met onze New York pass hoeven we niet in de rij te gaan staan voor kaartjes, maar dit voordeel is al weer snel weg als we in een grote rij belanden voor de ferry, of eigenlijk voor de veiligheidscontrole. Want net als op het vliegveld wordt je hier gecontroleerd en moet je door detectiepoortjes.

De boot wordt flink vol geladen want het is erg druk. Wij vinden een aardig plaatsje langs de reling en hebben zo een goed uitzicht als we naar de overkant varen. De mooiste plaatjes schiet je vanaf het water en dit hadden wij al gedaan toen wij bij de aanlegsteiger kwamen. Daar stond inmiddels een enorme rij om weer aan boord te gaan. Dit schrok ons zo af, dat we besloten om niet van boord te gaan, maar gewoon door te varen. Wij schatten in dat het ongeveer een uur wachttijd was. We varen dus verder naar Ellis Island, waar de immigranten vroeger Amerika in kwamen,maar ook hier blijven we aan boord.

Als we terug zijn bij Battery Park gaan we eerst even op een bankje een broodje eten en mensen kijken. Daarna kijken we nog even bij een aantal straatartiesten die een leuke act opvoeren en over een groep mensen heen springen. Jamie en San hadden deze gasten twee jaar geleden ook al gezien en ze doen het nog steeds erg leuk.

We lopen vervolgens een aardig stukje naar Ground Zero waar we door de hekken kijken naar wat nu een bouwput is. We kijken ook bij de brandweerkazerne en de herdenkingsplaquette, maar ook bij het Tribute WTC Visitor Center. Een indrukwekkende plek als je beseft wat hier allemaal heeft plaatsgevonden.

We drinken even wat op een bankje en pakken vervolgens de metro naar 59th street @ 5 Av. We zijn namelijk met een verlanglijstje op pad gestuurd. Een verlanglijstje voor kleding bij Abercombrie & Fitch. Het personeel wat hier werkt is geselecteerd op uiterlijk en als we binnenlopen kun je zelfs op de foto met een van die gasten met ontbloot bovenlijf en een geweldige sixpack. Vier verdiepingen met allerlei mooie kleding is hier te vinden. Helaas is het verlanglijstje van de internetsite en de collectie van de winkel en internet verschillen. Het is dus nog een verrassing of we met iets terugkomen en zo ja met wat.

Het is inmiddels half zeven en we zijn behoorlijk moe. We pakken de metro terug en kopen bij de supermarkt lekkere broodjes, salade, fruit en een toetje wat we allemaal op onze kamer opeten. Wederom een indrukwekkende dag in een maffe stad. Morgen hebben we nog een hele dag en zien we ongetwijfeld weer nieuwe dingen.

• 29 Juni 2011 - 06:26

Mar:

Echt een byzondere stad om te zien, fijne dag vandaag :-)