Dag 21 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 21 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 21 New York

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

30 Juni 2011 | Verenigde Staten, New York

Dag 21 New York

Vandaag hetzelfde patroon als de dagen hiervoor. Lekker geslapen, lekker ontbeten en om even half elf lopen we naar de metro. Nu niet naar 7Av @ 23 str maar we gaan naar 6Av @ 23 str (oftewel we gaan rechts, rechts ipv links, links). Vandaag gaan we eerst naar Rockefeller Center. Dit is een enorm complex van 19 gebouwen, gebouwd na de beurscrash in 1929 en voltooid in 1940 en huisvest onder andere de NBC studio's. Wij lopen eerst langs de winkels die daar uiteraard ook in gevestigd zijn en gaan dan naar de 2e verdieping waarvandaan de liften naar de Top of the Rock gaan. het observation deck op de 67e verdieping. De lift brengt ons in 30 seconden van de 2e naar de 67e verdieping ! Het is helder weer dus hebben we een prachtig uitzicht over alle kanten van de stad.

Vanaf het Rockefeller center lopen we richting de metro, die we echter niet 1-2-3 weten te vinden waardoor we besluiten maar door te lopen richting Central Park. We gaan eerst nog even een lekker broodje en een salade eten en gaan dan op zoek naar het fietsverhuurbedrijf. Ja, ja, jullie zullen het misschien niet geloven maar wij zijn op de fiets gestapt ! Wij lopen naar Central Park omdat het eerste stukje te druk is om te fietsen met al het verkeer. Fietsen, hardlopen zijn hele normale activiteiten in Central Park. Je fiets linksom en de weg is eigenlijk eenrichtingsverkeer. Onderweg stoppen we nog een aantal keren om bv te kijken naar een softbalwedstrijdje of bij het grote waterreservoir. Het is erg warm en de weg loopt af en toe ook omhoog (voelt als Alpe d'Huez) dus regelmatig drinken en zelfs een keer stoppen voor een ijsje. We zijn al bij al zo'n twee uur onderweg geweest als we de fietsen weer inleveren. Erg leuk om te doen in Central Park.

We nemen de metro om terug te gaan naar het hotel. We gaan even opfrissen en een powernapje doen. Daarna gaan we naar Times Square om te gaan eten bij Planet Holiday. We hebben geen zin om met de metro te gaan en Ron wilde altijd nog een keer een taxi roepen op straat. Het is druk, dus het duurt even voordat er een taxi stopt, maar dan zitten we er toch in. Voor 10 dollar rijdt hij ons naar de drukte van Times Square.

We eten bij Planet Holiday en daarna lopen we nog even over Times Square. Wat een drukte en wat een inmense lichtreclames. We pakken weer een taxi die al toeterend over de oversteekplaatsen rijdt en ons voor 8 dollar weer bij het hotel afzet. Morgen onze laatste dag en we vliegen terug naar Nederland. We hebben geregeld dat we pas om 16.00 uur van de kamer af hoeven dus we kunnen ons nog opfrissen en omkleden voordat we opgehaald worden.

• 30 Juni 2011 - 05:54

Miranda:

Ik denk helemaal vol van alle indrukken de afgelopen weken stappen jullie vanmiddag het vliegtuig in! Goede reis terug. Groetjes vanuit Lemmer

• 30 Juni 2011 - 06:11

Elisa XD:

Hoi Sandra en Ron, deze foto doet me herinneren aan LAS VEGAS!!!..

Ziet er erg druk maar gezellig uit!!!..
    Was het daar ook zo warm bij ons wel in LAS VEGAS (ook op andere plekken hoor helemaal bij de DEATH VALLEY ik weet niet hoe je dat schrijft :-$)

Ik hoop dat jullie een leuke vakantie hebben gehad en nog een hele goede reis terug hebben!!!..

XXXXXXXXXXXXXXXXX van jullie elisa

ps: Wil jullie wel weer heel snel zien als jullie terug zijn!

• 30 Juni 2011 - 06:27

Laura:

Hoi, goede reis terug! Xieje jullie weer snel, xxxxx

• 30 Juni 2011 - 07:19

Mar:

Gaaf zeg om Central Park vanaf Rockefeller Center te zien, ik had nooit gedacht dat het zo'n groot vierkant stuk was.