Dag 22/23 New York – Amsterdam - Reisverslag uit , van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 22/23 New York – Amsterdam - Reisverslag uit , van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 22/23 New York – Amsterdam

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

03 Juli 2011 | ,

Dag 22/23 New York – Amsterdam

We doen rustig aan vanochtend, we hebben immers nog een lange dag te gaan. Na het ontbijt pakken we wel alvast de koffers in en gaan dan nog even richting Madison Square Garden. De grootste sport en concerthal van New York waar menig beroemd artiest een concert heeft gegeven en wat ook de thuisbasis is voor New York Knicks (basketbal) en de New York Rangers (Ijshockey). The Garden ligt niet zo heel ver van het hotel, dus we besluiten er naar toe te lopen.

Aldaar aangekomen blijkt dat The Garden momenteel flink verbouwd wordt en een bezichting achter de schermen is dus helaas niet mogelijk. Jammer, maar het is niet anders. We struinen nog wat door de grote boekwinkel die ernaast ligt en gaan dan naar het tegenover gelegen warenhuis Macy's. We bezoeken alleen het sportgedeelte en gaan dan weer terug naar het hotel.

We pakken verder in en lezen nog wat en om vier uur gaan we uitchecken en wachten in de lobby op de shuttle naar JFK Airport. Om half zes komt die voorrijden en dan gaan we de spits in . De chauffeur is echter een meester in het nemen van sluipwegen en op het voorpiepen bij stoplichten en invoegstroken. Ondanks dat komen we anderhalf uur later aan op het vliegveld. We checken in en gaan dan eerst nog wat eten, we doen nog wat inkopen bij de taxfree shop en gaan dan door de veiligheidschecks.

Om even voor tienen gaan we aan boord van de Boeing 777 van KLM die ons hopelijk rustig naar Amsterdam brengt. Bij het taxiën naar de baan, vertelt de captain dat we geluk hebben omdat het niet zo druk is en we dus vrij snel kunnen vertrekken. Hij verwacht dus dat we een half uur voor schema op Schiphol aankomen.

We hebben een goede en redelijk snelle vlucht, dus om half twaalf landen we weer op Nederlandse bodem. Na drie respectievelijk vier weken toch wel weer erg lekker. We halen de koffers van de bagageband en glimlachen vriendelijk naar de douane in de hoop dat we niet worden aangehouden (een ipad2 en kleding van Abercrombie is wellicht toch net teveel). Gelukkig lopen we zo door en zien aan de andere kant onze bloedjes van kinderen staan die ons komen ophalen. We zijn blij weer thuis te zijn.

Al bij al kijken wij terug op een schitterende reis, waar we veel gezien hebben van Canada. Is echt een heel mooi land, met vriendelijke mensen, prachtige natuur, rust, ruimte en veel wildlife. Aansluitend nog de paar dagen New York die een heel contrast vormden met de weken ervoor, maar ook indrukwekkend waren.

It was awesome !