Dag 17 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 17 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 17 Vancouver

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

26 Juni 2011 | Canada, Vancouver

Dag 17 Vancouver

Ondanks alle geluiden van het uitgaansleven van Vancouver hebben we goed geslapen. Het is echter zwaar bewolkt als we de gordijnen openschuiven. We ontbijten in de aangrenzende Ierse pub, nee niet met bier,maar gewoon met koffie, jus d'orange, toast en jam. We pakken vervolgens onze spullen met de bedoeling om naar de hop on hop off bus te lopen. Op dat moment begint het echter te hozen en de verwachtingen vanochtend zijn niet goed. We gooien het programma om en gaan met de auto naar het Vancouver Aquarium in Stanley Park.

Stanley Park ligt op het puntje van Vancouver stad en is 404 ha groot. Het is daarmee groter als Central Park New York. Het park trekt erg veel toeristen maar ook de inwoners van Vancouver gebruiken het park erg veel voor recreatie. Wij rijden naar de Aquarium, parkeren de auto en staan netjes in de rij voor de kassa. Het begint al aardig druk te worden. Zeker in verband met het slechte weer een mooi uitje. Binnen lijkt het af en toe wel een kinderspeelparardijs. Er zijn een aantal mooie bassins met vissen, maar chauvinistisch als wij zijn vinden we het Oceanium van Blijdorp mooier.

In de buitenverblijven zien we nog zeeotters en herkennen de snuit uit Port Renfrew. Daarna gaan we naar het verblijf waar dit aquarium beroemd mee is geworden, het bassin met Beluga's, ook wel witte dolfijnen genoemd. Dit bijzondere dier leeft in de noordelijke Arctische gebieden en komt ook wel ten noorden van Noorwegen voor. Ze hebben een kleine afgeronde kop en een korte snuit. Daarnaast lijkt het of ze lachen. Zeker onder water een erg leuk gezicht.

Aansluitend gaan we naar een roofvogelshow. Het is ons nog niet duidelijk waarom een roofvogelshow in een aquarium, maar wij vinden vogels zeker wel zo leuk. Als eerste laten ze een kalkoengier overvliegen met een indrukwekkende spanwijdte. Daarna volgt een havik echtpaar die erg snel en wendbaar zijn en daarna de witkopzeearend. Wij hebben eerder al foto's van hem in het wild gemaakt, maar zien hem nu van dichtbij. Echt een prachtige vogel !

Het is inmiddels rond twee uur en het weer is aardig opgeknapt. Wij besluiten om stukje verderop in Stanleypark even wat te gaan eten en daarna de rest van het park te verkennen. Op een van de parkeerplaatsen ziet San opeens een wasbeer lopen. Een brutaal beest die bij de bezoekers aan het bedelen is.

Verderop in het park staan een aantal totempalen. Palen die allemaal zijn nagemaakt naar origineel model en door de autochtonen indianen zelf. Aangrenzend liggen twee cricketvelden en er wordt op beiden gespeeld. Het zonnetje schijnt, dus wij blijven lekker even kijken. De hop on hop off bus vergeten we maar, we hebben bijna de hele dag in Stanley Park doorgebracht. Tot slot rijden we nog even over Lions Gate Bridge naar de andere kant waar Vancouver Noord ligt. Aan de andere kant tanken we voor de laatste keer nog een beetje benzine en gaan terug naar ons hotel.

We moeten namelijk de koffers nog even inpakken en de auto alvast uitruimen. We proberen zo goed mogelijk alles weer te verdelen over de drie koffers en gaan daarna eten bij Whitespot. Helaas is het erg druk en we moeten lang op ons eten wachten. Het toetje was wel erg lekker: cheesecake, brownie en hollands appelgebak !

Dit was onze laatste dag in Canada. Morgen vliegen we rond de middag (Canadese tijd) naar de Big Apple waar we om 21.00 uur lokale tijd landen.

• 26 Juni 2011 - 07:58

Mar:

Een leuke laatste dag :-) goede vlucht gewenst en veel plezier in the "Big Apple"

• 26 Juni 2011 - 15:15

Miranda:

Nu nog aan het slapen of net aan het ontwaken om straks richting vliegveld te gaan, zal wel even wennen zijn om weer in de drukte van een mega stad te zijn, na al dat natuur "geweld" van afgelopen weken. Ook wel weer erg leuk, lijkt mij om weer iets heel anders te zien. Wij gisteren gezellige verjaardagen gehad, weer werkte helaas niet mee (terwijl vandaag een prachtige dag is), bedankt voor de kaart met bijdrage. Goede reis en veel plezier in "the big apple"!