Dag 9 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 9 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 9 San Francisco

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

13 September 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag een dagje San Fransisco. Na het ontbijt in het hotel, nemen we om half tien de shuttle bus van het hotel naar het vliegveld om vandaar uit met openbaar vervoer naar San Fransisco Downtown te reizen. De Bay Area Rapid Transit (BART) is een soort Randstadrail die stukje bovengronds en groot deel ondergronds gaat. We kopen op het vliegveld kaartjes die overigens niet goedkoop zijn en stappen om tien over tien in.

We stappen uit op Powellstreet station en als we bovengronds komen staan we al meteen bij het begin/eindpunt van de beroemde cable cars. Er staat een hele lange rij, maar wij besluiten toch om maar aan te sluiten en de cable car naar Wisherman’s Wharf te nemen. Op de begin/eindpunten worden de cable cars trouwens nog met de hand op een draaischijf gekeerd. We staan een uur in de rij als we opstappen voor een tochtje van 20 minuten. San zit en Ron staat op de treeplank zoals je dit vaak in TV series ziet. We gaan flinke heuvel omhoog en komen dan aan bij Fisherman’s Wharf. Eerst tijd voor koffie en thee en ja hoor gelukkig zien we de Starbucks op de hoek zitten.

We bekijken nog even de kaart en lopen dan verder over de kade en zien Alcatraz nog in de verte liggen. Wij gaan naar de beroemde pier 39 om de Californian Sealions te bekijken. Ze liggen daar op een kluitje en stinken enorm ! Ze hebben echter wel heel veel bekijks.

We hadden kaartjes gekocht voor de hop-on/hop-off bus en stappen bij Fisherman’s Wharf op. Als we bovenin zitten is het nog wel aardig qua temperatuur. Dit wordt al rap anders als we richting Golden Gate Bridge rijden. Het wordt kouder, mistiger en winderig. Gelukkig hebben we nog een vest bij ons, waar we samen onder kruipen. De Golden Gate Bridge ligt helemaal in de mist als we aankomen en we besluiten om maar gewoon te blijven zitten. De bus draait de brug op en de tour guide kondigt al aan dat er grote kans is dat we aan de andere kant in het zonnetje komen. En inderdaad als we net over de helft zijn klaart het plotseling helemaal op. De bus keert bij de volgende afslag en als we terugrijden kunnen we met onze verkleumde handen vanuit de bus nog gauw een foto maken.

De bus vervolgt zijn route door de stad waar we behalve het historical part met de Victioriaanse huizen niet bijzonder van onder de indruk zijn. Als we weer in het centrum zijn stappen we downtown uit om bij de Macy’s op de 8e verdieping naar de Cheesecake Factory te gaan. Enerzijds om op te warmen, maar uiteraard ook om de cheesecake te proeven. San nam een white chocolade rasperry cheescake en Ron de Macademia Caramel.

We verkennen de winkelstraten en een enorme mall nog even alvorens we naar het beroemde John’s Grill gaan (tip van Paul en Arianne). Dit restaurant staat bekend om zijn vele beroemde bezoekers en is ook het toneel geweest voor een film (vraag ons even niet meer welke). We nemen de gebakken lever en een enorme steak. Was zeker lekker, maar wel enigszins overpriced.

Het BART station is gelukkig vlak bij en we pakken de trein terug naar het vliegveld om daar weer op de shuttlebus te stappen. Zo worden we weer keurig voor de deur afgeleverd. We gaan de koffers weer inpakken want morgen vliegen we naar Las Vegas. Ron probeert nog even in te checken en komt tot de ontdekking dat er geen vlucht om zeven uur gaat zoals op onze bevestiging staat. Inchecken met ons confirmation number lukt ook niet. Dan maar even bellen. Blijkt dat er flight change is geweest en dat onze vlucht niet om zeven uur gaat , maar al om zes uur ! Dus nog eerder op en om tien over vier in de shuttle bus. Maar gauw gaan slapen !

• 15 September 2015 - 15:45

Janny Boekhout:

Lieve Kinders
    San van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat jullie nog veel vere reizen kunnen maken
    zal best vreemd zijn nu je jarig bent dat je niet thuis bent.
    Heel veel plezier voor de verdere reis en behouden thuiskomst kussen van mij groetjes Aat

• 16 September 2015 - 15:15

Marrie: