Dag 10 San Francisco – Williams - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 10 San Francisco – Williams - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 10 San Francisco – Williams

Door: Ron en San

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

14 September 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

De wekker gaat om tien over half vier. Wat een tijd om op te staan als je vakantie hebt……. Maar ja we willen onze reis vervolgen, dus moeten we even een stukje vliegen. Dit stuk hebben we namelijk al gezien en door het vliegen besparen we ook tijd. Dus om tien over vier in de shuttle bus naar de airport. Daar aangekomen blijkt dat onze vlucht twee uur vertraging heeft ! Lekker dan, staan we extra vroeg op en kunnen nu bijna drie uur op het vliegveld hangen. We gaan maar even rustig aan ontbijten bij Bourdin, de bekendste bakker van San Fransisco. Daarna zitten we de tijd uit tot we kunnen boarden.

Als we aan boord zitten, hebben we nog meer vertraging want het wachten is op de co-piloot (lag zijn vrouw nog op zijn hemd ?). Na een vlucht van een uur en een kwartier landen we in Las Vegas. Om het plaatje compleet te maken, konden we er niet uit, want er was geen slurf beschikbaar om aan het vliegtuig vast te maken. Na 20 minuten was het dan toch eindelijk zo ver.

We halen de koffers op en stappen in de shuttle bus naar car rental cente. En gelukkig daar ook weer aansluiten in een rij. Drie kwartier verder kunnen we naar de garage om een auto uit te zoeken. We besluiten om de Nissan Pathfinder te nemen als de dame van de autoverhuur zegt dat dit een model uit de categorie hoger is. Hadden we net alles erin zitten. Uiteindelijk zei ze dat we het maar gewoon moesten proberen. En ja het is gelukt, we kwamen er mee weg. En rond twaalf uur gaan we op pad.

We gaan proberen de Ommelette House te zoeken (daar heeft Ron met Mark in 2013 gegeten), maar als we daar aankomen blijkt ie er niet meer te zitten. Dan maar gelijk even naar de supermarkt (nee dit keer geen Safeway) om drinken en eten te halen. Vervolgens moeten we de stad nog even uit zien te komen en met wat omwegen en keren lukt het uiteindelijk.

We hebben daarna een behoorlijk stuk snelweg af te leggen. In Kingman gaan we rond kwart voor vier even van de snelweg af om bij de Mac een ijsje te gaan eten. Daarna gaat de reis verder naar Williams. Williams is een plaatsje aan route 66 en heeft nog steeds een cowboy sfeer. Hier zijn we twee jaar geleden ook geweest en hebben toen in een supergoed Bed&Breakfast geslapen met vooral een uitstekend ontbijt. Ron verheugt zich daar nu al op en met name op Claire’s Homemade Granola. . We hebben hier nu twee nachten geboekt en worden allerhartelijkst ontvangen.

Op aanraden van Nick en Claire gaan we eten bij South Rim, Wine and Beer. En wat een supertip. Een leuke casual tent waar je wijn en bier kunt proeven. Ron kiest voor $ 11,69 vier wijnen uit van de kaart en begint lekker te proeven. We bestellen vervolgens een pretzelburger en french dip. Echt super lekker. Dus als iemand ooit in Williams komt: hier moet je echt gaan eten !

Met een goed gevulde maag lopen we de heuvel op terug naar de B&B. Morgen gaan we naar de Grand Canyon, maar eerst ontbijten !!