Dag 2 Calgary – Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 2 Calgary – Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 2 Calgary – Banff

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

11 Juni 2011 | Canada, Banff

Of het kwam door het tijdsverschil of door het hazeslaapje 's middags, in ieder geval waren we al heel vroeg (lees vier uur) wakker. Dus vroeg naar het ontbijt, daarna nog wat internetten en om kwart voor negen reden we al weg van het hotel. Omdat we wat proviand voor onderweg willen hebben is ons eerste reisdoel de Walmart. Met een niet al te gedetailleerde kaart van Calgary toch vrijwel in een keer gevonden. We hebben het idee dat de non-food afdeling vele malen groter is dan de foodafdeling, maar we hebben voldoende kunnen vinden.

Ons volgende doel was Fort Calgary. Dit fort is in 1875 opgezet door de North West Mounted Police, inderdaad de Mounties met de karakteristieke rode uniformen en "vierdeukenhoed". Er is helaas niet veel meer van over dus alleen buiten wat rondgelopen. We besluiten door het centrum te rijden langs de 190 meter hoge Calgary Tower. We vinden dat we nu wel genoeg stad hebben gezien en besluiten op weg te gaan naar Banff.

We nemen niet de highway 1, maar gaan via de veel stillere 1A aan de ander kant van de Bow River. Al snel laten we de stad achter ons en komen we echt in het weidse landschap van Canada terecht. We krijgen eindelijk het gevoel dat de vakantie is begonnen. Het is mooi zonnig weer dus de omgeving ziet er prachtig uit !

In de buurt van Exshaw besluiten we om te gaan picknicken aan de kant van het meer. Heerlijk in het zonnetje met prachtig uitzicht en er lopen hier chipmunks (kleine eekhoorntjes). We rijden door naar Canmore, waar we bij de McDonald een ijsje en een kop koffie halen. Vanuit Canmore moeten we wel de 1 op en komen bij de toegangspoortjes van Banff National Park. We kopen daar voor Can$ 136,- een jaarabbonnement voor alle Nationale Canadese Parken. Dit is namelijk goedkoper als 7 keer een dagkaart kopen. We rijden door naar Banff waar we afslaan naar Lake Minnewanka. Op weg naar het lake komen we het eerste wild tegen. Er staan twee herten aan de rand van het bos. We kunnen nog net een foto maken. Het is nog vrij rustig dus we stoppen op de dam bij het meer en genieten van een prachtig uitzicht.

We rijden verder richting Lake Two Jack en komen een aantal Rocky Mountain Sheep tegen. We hebben al meer wild gezien als op de eerst week vorig jaar in Noorwegen. Nou ja, wild deze sheeps zijn zo tam dat ze bijna niet op zij gaan als je langsrijdt. Omdat het nog redelijk vroeg is, besluiten we naar Banff te rijden en daar met de kabelbaan omhoog te gaan naar de top van de 2281 meter hoge Sulphur Mountain. Boven wacht een adembenemend uitzicht over de vallei waar Banff ligt en de Bow River doorheen kronkelt. Via een speciaal met planken aangelegd pad en trappen wandelen we naar een uitkijkpunt waar een meetstation uit 1903 staat. Ook hier genieten we van het fabelachtige uitzicht.

We gaan met de kabelbaan weer naar beneden en daar aangekomen drinken we bij Starbucks een kop koffie om even bij te komen. Vervolgens rijden we naar het hotel, midden in het centrum van Banff. Dit is een druk toeristisch plaatsje met een leuke centrale winkelstraat. Bij het binnenrijden hadden we een leuk steakhouse gezien en we besluiten om daar te gaan eten. Net als in Amerika kunnen de Canadezen ook geen maat houden. Ook hier is alles qua eten en drinken groot. We hebben een heerlijk voorgerecht met uientaartje en kipfingers in een Caroline Honey saus. Zalig ! Vervolgens een hamburger van de grill, die heerlijk was maar waarvan we uiteindelijk de helft hebben laten staan. We wandelen nog even door de winkelstraat en gaan terug naar hotel. Dagboek schrijven en ik schat in dat we al weer vroeg slapen. Al bij al een uitstekende tweede (of eigenlijk eerste) dag van deze vakantie !

• 11 Juni 2011 - 06:51

Pa En Ma:

voor ons goedenmorgen lekker geslapen ook al is het kort wat een hoge bergen het begin al mooi hier alles goed geniet er maar van en tot morgen

• 11 Juni 2011 - 08:40

Jamie:

Hoi Paps en mams,

Fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben. Ik heb gedroomd dat jullie orka's zagen dus dat komt vast ook goed ;)! Ik hoop dat we elkaar dit weekend ofzo even op skype spreken.

Dikke kus!!

• 12 Juni 2011 - 07:27

FC Wageningen:

leuk verslag, wel een beetje slap dat jullie je bordje niet leeg eten. Een hamburger na ja zeg.... veel plezier en we wachten met spanning op het volgende verslag

groeten

• 12 Juni 2011 - 07:28

FC Wageningen:

PS: maken julle nog kans om een ijshockeywedstrijd bij te wonen? zou geweldig zijn denk ik

• 12 Juni 2011 - 07:38

Demi:

Die chipmunk is echt schattig !!!
    Nog een fijne vakantie!

Doei:)