Dag 3 Banff -Field - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 3 Banff -Field - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 3 Banff -Field

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

14 Juni 2011 | Canada, Banff

Dag 3 Banff – Field

We hebben onrustig geslapen. Ons hotel is ecologisch verantwoord en heeft geen airco. Als het warm is in de kamer wordt er geadviseerd om de twee schuifdeuren naar je balkon open te doen en te genieten van de frisse berglucht. Helaas is het ook erg rumoerig op straat en aan de overkant zodat met de zogenaamde frisse berglucht ook veel geluid naar binnen komt. Bovendien doet er regelmatig een goederentrein Banff aan en het lijkt alsof de machinisten een nieuw speeltje hebben: een enorme toeter op de trein.

Na een goed ontbijt rijden we om tien voor negen Banff uit. We besluiten om via de 1A naar Johnston Canyon te rijden. Onderweg komen we weer wat loslopend wild tegen. Hellaas niet de beren waarvoor gewaarschuwd wordt maar Mountain Sheep. Ze staan gewoon midden op de weg en maken echt geen aanstalten om opzij te gaan. Als een ranger langskomt en ze wel opzij gaan, rijdt Ron er rustig voorbij. Net op het moment dat een van de mannetjes denkt dat is een leuke auto om mee te vechten en dreigend op de auto afkomt, zegt San, wacht even dan maak ik een foto !! Ook enkele herten tegengekomen onderweg.

Rond 10 uur zijn we bij Johnston Canyon en doen onze wandelschoenen aan. We lopen door de canyon op een speciaal aangelegd pad en komen na ongeveer een half uur aan bij de Lower Falls waar het water in een bekken valt. Ron kruipt door een rots en kan zo dicht bij komen dat door het opspattend water hij behoorlijk nat wordt. Als we teruglopen wordt het steeds drukker. We waren hier gelukkig op tijd.

We stappen weer inde auto en vervolgen de prachtige Bow Valley Parkway naar Lake Louise Village. We gaan echter eerst naar Moraine Lake. Deze is kleiner maar volgens kenners mooier. Het is helaas inmiddels zwaar bewolkt en het regent af en toe. We wandelen over de Rock Pile Trail omhoog om van bovenaf Lake Moraine te bewonderen. Jammer genoeg schijnt de zon niet want dan zou het nog mooier zijn geweest.

We rijden verder naar Lake Louise alwaar we in een controle terecht kwamen van toegansgbewijzen voor de nationale parken. Ons bewijs hangt aan de achteruitkijkspiegel dus we kregen een thumps up en konden doorrijden. We wandelen naar Lake Louise waar het veel drukker is. Er komen hier bussen vol toeristen met name veel Japanners. Deze hebben op z'n minst twee onhebbelijke eigenschappen, ze lopen elke keer in de weg en ze willen zelf overal op de foto. Lake Louise is inderdaad groter, wel mooi turkoois blauw water, maar het is er veel te druk.

We rijden nog even een stukje door naar de Icefield Parkway om alvast bij de Crawfoot gletsjer te gaan kijken. Is wel mooi, maar na de gletsjers in Noorwegen vorig jaar minder spectaculair. We besluiten naar ons onderkomen te rijden en komen na een kwartier rijden vanaf de weg uit bij onze lodge. Deze bestaat uit allemaal cabins en wij hebben dus ook ons eigen huisje. Na ja, huisje ? Er staan twee bedden en een stoel in en een badkamer. Is wel heel stijlvol ingericht. Helaas geen internet, geen TV in de lodge en we kunnen pas om 21.00 eten. Dat is wel een beetje jammer. Maar we hebben genoeg tijd om even te relaxen met een spelletje op de ipad of een boek lezen. Aangezien Field verder niet veel voorstelt, zijn we in de lodge blijven eten. Om 21.00 uur was er pas een tafel vrij en na het eten koffie gedronken in luie bank bij de open haard.

Een mooie dag met veel indrukken in de Rocky Mountains !

• 14 Juni 2011 - 08:17

Pa En Ma:

fijn om weer wat te horen van jullie we vinden dat het wel op Noorwegen lijkt mooie foto's hoor groeten van ons