Dag 4 Field - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 4 Field - Reisverslag uit Banff, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 4 Field

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

14 Juni 2011 | Canada, Banff

Dag 4 Field

(dag 3 is ook geplaatst, aan de linkerkant kun je die aanklikken)

Vandaag geen verplaatsing. We blijven nog een nachtje in Field. We ontbijten in de maincabin en de serveerster zou qua accent de zus van inspecteur Closeau kunnen zijn. Wel buitengewoon vriendelijk.

Het is behoorlijk grauw en de bergen zitten in de wolken. Er is vandaag ook kans op een bui, maar we gaan er gewoon op uit. We gaan eerst naar Lake Louise Village om brood te halen voor onderweg. Bij de bakker kopen we brood en bij het supermarktje kopen we een soort boursin en zakje chocolaatjes. Ik denk dat we groot aandeelhouder zijn geworden in de supermarkt want we moesten 14 dollar betalen !

We rijden vervolgens over highway 1 naar Castle Junction om vandaar uit weg 93 te nemen naar Radium Hot Springs. We passeren de grens tussen Banff National Park en Kootenay National Park. Deze grens is ooit hier bepaald omdat hier de scheiding ligt waar het water naar toe stroomt. Links stroomt het water helemaal dwars door Canada naar de Atlantic Ocean en rechts hiervan stroomt het water naar de Pacific Ocean. Als we verderop bij een uitzichtpunt staan vraagt een Amerikaan aan ons of we al beren hebben gezien. Wij niet maar hij wel. Stuk verderop in de richting waar wij naar toe gaan. If you are lucky they might still be there ! Gauw in de auto en hopen dat we nog wat kunnen zien. En ja hoor, als we een bocht om komen zien we aan de linkerkant op een talud een beer lopen ! Er stonden nog meer auto's en we konden er met de auto ook vlak bij komen. Wow een echte grizzly beer. Erg gaaf om te zien. We rijden verder en zien vervolgens aan de linkerkant weer auto's staan. Gauw gekeerd en ook gaan kijken. Twee zwarte beren, zo te zien een moeder en een jong. Ze staan heerlijk van de paardebloemen te genieten. Wat een geluk hebben we vandaag om in 1 dag een grizzly en een zwarte beer van zo dichtbij te kunnen zien !

We rijden door naar Radium Hot Springs om van daaruit weg 95 te nemen naar Golden. Het landschap is hier flink anders. We rijden door het brede dal van de Columbia River en er is hier veel landbouw en veeteelt. Het is ook veel meer bewoond. In Golden halen we bij de benzinepomp even een ijsje en nemen dan de Trans Canadian Highway richting Field en Lake Louise. We nemen de afslag naar Emerald Lake, maar stoppen eerst bij Natural Bridge. Een prachtig mooi natuurverschijnsel, waar het water in honderden jaren een onderdoorgang heeft gevormd onder de rotsen door. Net nadat we een paar foto's hadden gemaakt komen er weer twee busladingen Japanners aan die ook hier allemaal weer voor de Natural Bridge moeten poseren.

We rijden door naar Emerald Lake. Ook hier weer een prachtig mooi plaatje ! We kopen een beker koffie en gaan lekker bij de picknicktafel aan de rand van het meer zitten. Het is best aardig weer geweest en het is nu zeker lekker. De zon komt er af en toe door heen. Na de nodige foto's te hebben genomen gaan we op weg naar Lake Louise Village om daar wat te gaan eten. We stoppen nog even bij Spiral Tunnel. In de berg is een tunnel voor de trein gemaakt in de vorm van een spiraal. Op deze manier kan hij makkelijker het hoogteverschil overwinnen. De treinen hier zijn enorm lang en je kunt dus de trein al aan de ene kant eruit zien komen terwijl het achterste deel nog de tunnel in moet.

We eten in Lake Louise Village bij het Rocky Mountain Restaurant. Ziet er wat sober uit maar hebben een heerlijke Mountain Burger gegeten. We gaan terug naar de lodge. Foto's op de laptop zetten en verslag schrijven. Het licht gaat al vroeg uit, moe van weer een dag vol indrukken.

• 14 Juni 2011 - 08:21

Pa En Ma:

en ja hoor daar zijn de beren hoe vonden jullie dat ???? mooi de watervallen geniet er maar van tot morgen xxxxx

• 14 Juni 2011 - 08:53

Miranda:

Waanzinnige foto's! Ga straks Elisa & Tim de foto's van de beren laten zien, zullen ze geweldig vinden, wellicht dat volgend jaar Amerika, ze ook dit willen. Geniet van al deze prachtige ervaringen. Heel veel liefs uit Lemmer