Dag 7 Jasper – Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 7 Jasper – Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 7 Jasper – Clearwater

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

16 Juni 2011 | Canada, Clearwater

Dag 7 Jasper – Clearwater

Het ontbijt is vanaf 8 uur en omdat we een flink eind moeten rijden vandaag, lopen we om vijf over acht de ontbijtzaal in. Dit keer wel een buffet omdat er meer gasten zijn. We ontbijten weer lekker aan het tafeltje bij het raam met uitzicht op de bergen. Na het ontbijt nog even skypen en vervolgens rijden we om vijf over negen weg.

De route vandaag is eigenlijk heel simpel. We nemen eerst highway 16 tot aan de kruising met highway 5 die we vervolgens nemen in zuidelijke richting. We zijn net de parkingang van Jasper National Park gepasseerd als we weer een coyote voorbij zien lopen. Nu wel snel toestel en kunnen hem nog net fotograferen. Verderop staat onze vaste bermgrazer het wapitihert ook weer te poseren voor mening voorbijganger.

In Jasper doen we nog maar even tanken. Je moet hier eigenlijk altijd zoveel mogelijk met volle tank rijden, want je weet nooit waar de volgende benzinepomp is. Daar kan soms wel eens meer dan 150 km tussenzitten. We nemen ook een beker koffie mee die we vervolgens bij de ingang van Mount Robson Park op een picknickbankje in de zon lekker opdrinken.

Via de Yellowhead Pass vervolgen we highway 16 en passeren we diverse bergtoppen totdat we bij het bezoekerscentrum komen van de 3954 meter hoge Mount Robson. Dit is de hoogste berg van de Rocky Mountains. Als we het parkeerterrein opdraaien zien we dat de top volledig in de wolken zit. We maken een korte wandeling en zitten lekker in het zonnetje op het viewing deck en zien de top af en toe tussen de wolken door komen.

We zijn overigens inmiddels ook over de tijdsgrens heen gereden. We zaten tot op heden in de Mountain Time Zone en leven vanaf nu in de Pacific Time Zone. Het tijdsverschil met Nederland is nu 9 uur vroeger. We vervolgen onze weg en buigen nu af in zuidelijke richting en volgen highway 5. We picknicken nog even onderweg met het proviand van de supermarkt van gisteren. Het weer begint te betrekken en even later rijden we door de regen. Het landschap is minder ruig en de wegen zijn lang en eindeloos. Eigenlijk een beetje saai. Maar gelukkig komen we nog een grizzly beer tegen onderweg.

Omdat het blijft regen rijden we maar meteen door naar ons overnachtingsplek, het Alpine Meadow Resort 25 kilometer ten zuiden van Clearwater. We zoeken onze weg door Clearwater om vervolgens al slingerend de 25 kilometer af te leggen. Het asfalt houdt op een gegeven moment op en wordt verhard gravel en we moeten zelfs wat haarspeldbochten nemen. Om even voor drieen draaien we het resort op. En prachtig aangelegen terrein aan een meer met allemaal chalets. We checken en krijgen nog de waarschuwing mee dat er op het terrein beren zijn gesignaleerd. Maar dont't worry, keep al little distance and just make a little noice !

We installeren ons vervolgens lekker met een kop koffie op het terras van ons chalet in het zonnetje en genieten van een Valdispert moment. Alleen vogelgeluiden verstoren de stilte. We blijven vanavond maar op het resort eten, want we hebben geen zin om helemaal terug te rijden naar Clearwater. Morgen gaan we naar Wells Gray Provincial Park. Hopen dat het weer meezit !

• 16 Juni 2011 - 03:15

Ron En Sandra Van Van Vliet:

Aan vogelkenner:

De foto is toegevoegd, dus jouw expertise wordt op prijs gesteld !

Ron en Sandra

• 16 Juni 2011 - 08:38

Pa En Ma:

is dat een vogel ?????? lijk wel een klein standbeeld en wat een mooie bloemen en de beren zo dicht bij jammer van de mist de vogel denk ik breedbekpapegaai ?????????? groeten van ons xxxxx