Dag 9 Clearwater – Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 9 Clearwater – Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 9 Clearwater – Whistler

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

18 Juni 2011 | Canada, Whistler

Dag 9 Clearwater – Whistler

Om zeven gaat de wekker af want we hebben vandaag flink wat kilometers af te leggen. We ontbijten in ons chalet met het brood wat we nog van gisteren hebben en een pot jam die we gisterenavond bij Jim's Foodstore hebben gekocht. Om even over achten staan we bij de receptie om uit te checken en de mail nog even te versturen. Alleen bij de receptie die in het gatehouse zit is draadloos internet.

We rijden niet terug naar Clearwater maar gaan vanuit het resort linksaf richting Little Fort. Volgens de dame aan de receptie scheelt dit wel een half uur tot aan highway 24. We gaan dus over het niet verharde pad, over hobbels en bobbels, door de modder en nemen o.a. een helling van 20%. Na een half uurtje komen we bij de rivier waar we een veerpont moeten nemen. De pont ligt aan de andere kant, maar het is een kwestie van gewoon even toeteren en dan komt het pontje naar je toe. Op het gratis pontje passen maar twee auto's, maar is er verder niemand anders.

Aan de overkant kopen we bij de benzinepomp een kop koffie en nemen vervolgens highway 24 richting 100 miles house..Deze plaats heeft zijn naam gekregen dankzij het feit dat er op 100 mile ten noorden van Lilooet een huis stond waar de goudzoekers destijds konden eten, drinken en slapen. Lilooet was rond 1860 de vertrekplaats van de goudzoekers.

Wij nemen echter de afslag naar highway 97 en komen dan langs alle overige plaatsen als 70 miles house en 44 miles house. In Clinton komen we langs een winkel van malle pietje die allerlei wielen en oude wagens te koop heeft staan. Het landschap heeft sinds wij vertrokken diverse vormen aangenomen. Dan weer rijden we door de heuvels, dan weer door de moerasachtig landschap en dan weer door de droge en warme met sagebrush begroeide ranchgebieden van de Cariboo Mountains. Bij Cache Creek nemen we highway 99 die in het begin nog wat saai is, maar gelukkig hebben we de dropjes van moeder Arie nog !

Bij Lillooet kijken we nog even bij het meer van Seton en zien net de trein langs het meer aankomen. De dam die er ook moet zijn hebben we kennelijk even gemist. We rijden nu over highway 99 die behoorlijk door het landschap slingert en ook weer zicht geeft op mooie besneeuwde bergtoppen. Onderweg zien wij nog twee reeën in een riviertje staan, Snel stoppen en met fototoestel in de aanslag naar de rivier gelopen. Ze zien ons aankomen en schieten snel het bos in.

Middels een kilometers lange afdeling rijden we Pemberton in en nemen dan de laatste 35 kilometer naar Whistler, waar we rond half vijf aankomen. We checken in en gaan naar onze suite die is uitgerust met een keukentje en een jacuzzi ! We drinken eerst even een kop koffie om bij te komen en gaan dan het erg leuke autovrije centrum in. Whistler is een leuk wintersportplaatsje met volop eetgelegenheden en winkels. Wij eten bij the old spaghetti factory en gaan terug naar hotel.

Morgen gaan we met de veerboot over varen naar Vancouver Island. We zijn erg benieuwd wat dat eiland ons aan ervaringen en indrukken gaat opleveren.

• 18 Juni 2011 - 06:53

Pa En Ma:

goedenmorgen
    nou je mag je auto wel eens wassen ???
    het is niet zonnig maar als het zo warm is is ook niet lekker
    mooie foto's weer
    vooral met de trein pal langs de waterkant
    nou tot morgen weer
    geniet er maar van .
    liefs van ons xxx

• 18 Juni 2011 - 18:19

Laura:

Hoi Ron en San,
    Ik heb wegens tijdgebrek net alle verslagen van de afgelopen dagen achter elkaar gelezen en wat is het daar mooi! We zijn druk met de verhuizing van Gerrit, vandaag is hij over gegaan en het is natuurlijk nog een zooitje. Wordt wel heel mooi. Wat ik wel nog wil vragen: hoeveel verschillende berenpakken hebben jullie meegenomen? Ik zie Ron iedere keer in een ander kleur pak. Maar wel leuk hoor dat jullie zoveel doen om ons mooie en spannende foto's te laten zien! Veel plezier, en voorzichtig, xxx

• 19 Juni 2011 - 05:55

Ron En Sandra Van Van Vliet:

@Laura:
    Waarom denk je dat we extra bij moesten betalen voor bagage ? Zal van de week die andere pakken ook eens proberen !