Dag 10 Whistler – Parksville - Reisverslag uit Parksville, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 10 Whistler – Parksville - Reisverslag uit Parksville, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 10 Whistler – Parksville

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

19 Juni 2011 | Canada, Parksville

Dag 10 Whistler – Parksville

Wow that's awesome ! Zitten dit verslag te schrijven vanaf ons balkon met uitzicht op zee en de ondergaande zon (zie foto's). Maar laten we bij het begin beginnen.

In Whistler worden we 's nachts wakker van de regen. We horen het water lopen en draaien ons nog maar een keer om. Om 8 uur gaat de wekker. We kunnen in het hotel niet ontbijten en gaan op aanraden van de receptionist naar een restaurant een klein stukje verderop. Blijkt het de tennisclub te zijn waar het restaurant in zit. Maar eerlijk is eerlijk een great breakfast ! En we hebben ook iets nieuws ontdekt: Bananabread French Toast, met boter en stroop. Voedzaam maar erg lekker.

Helemaal voldaan rijden we Whistler uit en het regent. De auto wordt er echter niet schoon van en omdat pa en ma ons gezegd hadden dat we hem moesten wassen, hebben we na het tanken bij de Husky hem gelijk maar door de wasstraat heen gehaald. Weer helemaal in de originele kleur rijden we verder op de sea-to-sky highway op weg naar Horseshoe Bay waar vandaan onze veerboot vertrekt naar Vancouver Island.

De route is mooi, maar omdat het nog flink bewolkt is en af en toe spettert, missen we de adembenemende uitzichten. De route leidt overigens door het land van de Indianen. Met respect voor de oorspronkelijke bevolking worden de borden ook in twee talen weergegeven. We kijken nog even bij een kunstenaar die van grote bomen prachtige kunstwerken weet te maken.

Rond half twee komen we bij de boot aan die om tien over drie vertrekt. Omdat het regent blijven we maar in de auto zitten, lezen een boek en bestuderen alvast de kaart van Vancouver Island. Om tien over half drie begint het inschepen en rijden we aan boord. We zoeken daarna boven een plekje want de overtocht duurt een uur en veertig minuten.

We arriveren even voor vijven in Departure Bay bij de stad Nanaimo aan de oostkant van Vancouver Island. Via highway 19a en 19 rijden we naar Parksville waar we een hotel geboekt hebben. Op internet zag dit er erg mooi uit en we kunnen niet anders zeggen, het is echt prachtig, voornamelijk door het werkelijk schitterende uitzicht. We drinken lekker een kop koffie en genieten.

We besluiten om een snelle maaltijd te nuttigen en terug te gaan naar ons balkon om daarna de zon langzaam onder te zien gaan. Stoppen met schrijven en nog even genieten. Hier rest alleen maar stilte.

• 19 Juni 2011 - 07:22

Pa En Ma:

goedenmorgen voor ons wat een mooie foto's van de
    onder gaande zon en wat een uitzicht
    en de kamer niks mis mee
    noe Ron nou ben je verweg voor Vaderdag
    fijn verblijf nog allebij
    liefs van ons
    xxxx

• 19 Juni 2011 - 07:45

FC Wageningen:

enige dagen geleden schreef ik dat ik hoopte dat jullie een ijshockeywedstrijd konden bijwonen. Wat schetst mij verbazing, van de week op het nieuws een grote vechtpartij in Canada na een verloren wedstrijd. Dit had ik niet achter jullie gezocht..... veel plezier nog daar

groeten

• 19 Juni 2011 - 08:00

Jamie:

Lieve paps en mams,

Allereerst een hele dikke kus voor pappa voor Vaderdag!!! Jeetje zeg wat een onwijs mooi uitzicht. Blijven jullie hier 1 nacht of meerdere? Hier is alles goed. Nog maar 2 weekjes en dan hebben we lekker vakantie.

Heel veel plezier nog.

Dikke (K)!

• 20 Juni 2011 - 07:03

Mar:

Dat lijkt mij ook geen straf, wat een prachtig uitzicht.
    Ik kan me indenken dat het veel rust geeft om zo op een balkon te zitten.

Enjoy