Dag 14 Ucluelet – Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu Dag 14 Ucluelet – Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ron en Sandra van Vliet - WaarBenJij.nu

Dag 14 Ucluelet – Victoria

Door: Ron en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Ron en Sandra

23 Juni 2011 | Canada, Victoria

Dag 14 Ucluelet – Victoria

Na weer heerlijk geslapen te hebben om 9 uur weer aan het ontbijt bij Diane. Dit keer had ze souffle gemaakt met gerookte zalm. Het was weer erg lekker, maar wel veel. Tijdens het ontbijt nog even met het echtpaar uit Toronto gesproken over Nederland. Binnen de Nederlandse gemeenschap in Canada maken ze de volgende grap:

Weet je dat ze een nieuwe dierentuin in Nederland hebben ? Ze hebben een hek om Friesland heen gezet !

Sorry familie Prince, het is de letterlijke vertaling. Kennelijk maken ze grappen over Friezen zoals wij grappen over Belgen maken.

Om kwart over tien nemen we afscheid van Diane en Brian en verlaten we Reef Point Oceanfront Bed & Breakfast. Als iemand ooit in de buurt, is zeker de moeite waard om hier te slapen.

We rijden over highway 4 terug naar het oosten en stoppen nog even in Port Alberni bij de Starbucks voor de noodzakelijke koffie. We rijden vlot door richting Parksville en van daaruit gaan we zuidwaarts over de 19 die bij Nanaimo over gaat in highway 1. In Duncan rijden we nog even door het centrum heen omdat daar allemaal totempalen zouden staan. Wij zien er inderdaad een aantal maar besluiten om geen stadswandeling te maken. Bij het verlaten van Duncan zien we de Dairy Queen die heerlijk ijs verkoopt. Konden de verleiding niet weerstaan, zeker omdat het inmiddels ook lekker weer is geworden.

In de buurt van Goldstream willen we nog even wat eten en rijden een picknickplaats op. Die is echter behoorlijk vol dus rijden we een weggetje in en krijgen een slingerweggetje waar je elkaar niet kunt passeren. We eten in het bos en rijden door naar Victoria, waar we om ongeveer half vier aankomen bij ons hotel.

We doen lekker rustig aan, even internetten, wat lezen. Hebben een leuk uitzicht vanuit onze hotelkamer (speciaal voor Pa, let goed op de techniek en de kleding). We eten 's avonds een Pizzahut pizza met een heerlijk chocolate dunkins.

We hebben voor het eerst sinds lang de TV aangezet en kijken nog even naar America got Talent alvorens de ogen toe te doen. Omdat we vandaag weer veel gereden hebben een wat korter verslag en weinig foto's. Maar na zoveel van de afgelopen dagen compenseert dat weer wat.

Morgen nog een dag in de omgeving van Victoria.

• 23 Juni 2011 - 06:13

Elisa & Miranda:

Ja ja, vanuit het mooie, rustieke Friesland; wij vinden het al heel wat dat ze Friesland kennen!
    Elisa; die walvissen zijn "vet cool" en erg mooi. Wij hebben alleen dolfijnen en zeehonden/zeeleeuwen gezien en jammer genoeg geen walvis!

doei doei(L)